Més de 50 persones acudeixen a la seu de Compromís a la xarrada dels voluntaris il·licitans al camp de refugiats sirians: Idomeni. Un tren cap a Europa.

Els ponents han oferit una dosi de realitat, un relat esquinçador sobre la situació dels 11.000 a 14.000 refugiats sirians que esperen,  soles a Idomeni, a què Europa els òbriga les fronteres.

Els voluntaris Juanma Flores, Miguel Ángel Cantero, Alicia Barba i la representant de la Plataforma d’Ajuda als Refugiats Elx, María Antón, han relatat el caos que viuen als camps de refugiats, la manca de recursos, d’organització i la importància dels xicotets projectes que ajuden a sobreviure dia a dia.

També assistents a la xarrada i que han fet voluntariats als camps de refugiats sirians han compartit les experiències que han viscut, relats tan increïbles com que dónes en estat i que els seus marits treballen a Europa, estan atrapades als camps, dormint al sol de terra i cuinant sota les vies del tren.  “Amb quatre dies allí no et queden forces ni per a plorar. Quan veig a una dona plorar sé que ha arribat eixe mateix dia”, ha comentat una voluntària.

Els voluntaris han insistit en la importància de la conscienciació, de traslladar el missatge i que entre tots fem força perquè tota aquesta problemàtica soles té una solució política.

“Des de Compromís per Elx subscrivim i compartim el sentiment de vergonya que tenim, no volem ser aquesta Europa que mira cap a un altre lloc i oblida a estes persones, abandonades en la mateixa Europa”, ha assenyalat la portaveu de l’executiva Tamara Martínez Lidón.