Darrere el que ha passat en els Cines Odeón amb la projecció d’una pel·lícula pirata segons publiquen els mitjans de comunicació locals, Compromís per Elx vol saber qui és el responsable d’aquest fet “tan greu” i demana que s’aclareixen les responsabilitats per banda de l’Ajuntament d’Elx.

“El que ha passat ens pareix intolerable que es menyscaben els drets d’autor, una institució hauria de preocupar-se per conservar-los i vigilar que aquestes pràctiques il·legals no es produïsquen”, ha assenyalat la portaveu del grup municipal de Compromís, Mireia Mollà qui ha assegurat que “aquest fet ha de tindre les conseqüències oportunes”.

Ha continuat Mollà, “demanem informació, volem saber des de quan s’està incorrent en aquesta irregularitat i per damunt de tot, establir els mecanismes i la toma de decisions perquè no tornen a produir-se aquests fets”.

Compromís ha manifestat el seu descontent davant la notícia i ha assegurat que el funcionament de la cultura en el municipi “s’ha de repensar” pel que exigeixen la creació del consell municipal de cultura tal com va proposar aquest grup al Ple de setembre, proposta que va ser acceptada per la regidoria de Cultura.

Segons la portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Mireia Mollà, “la cultura del municipi no es pot veure afectada ni manxada amb aquest tipus d’errors i per això considerem totalment necessària la creació del consell municipal de cultura per a dignificar el ric teixit cultural que té la ciutat, reforçar l’expressió artística, fer-la més democràtica i que tots els agents artístics de la ciutat participen en ell”.