Compromís per Elx portarà al Ple de novembre la mesura promoguda per CCOO i UGT que acorden exigir al govern central l’increment del salari mínim interprofessional perquè arribe als 800 euros. La proposta arreplega un increment en dos trams; un 11% en 2016 per a arribar als 720 euros; i un 11% en 2017 per arribar als 800 euros.

Segons la portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Mireia Mollà “la política d’austeritat i la devaluació salarial aplicada des de 2010 en Espanya també s’ha traslladat al salari mínim interprofessional, patint la ciutadania una pèrdua de poder de compra que respon també a l’augment dels preus dels béns”.

Ha continuat Mollà, “el mínim per a nosaltres ja és el que proposen els sindicats en el seu acord i anem a intentar junt amb els nostres socis de govern que les pròximes contractacions de l’Ajuntament d’Elx amb subvencions o amb el Pla d’Ocupació respecten aquest mínim”.

Per tot allò s’acorda defensar una quantia que permeta recuperar el poder adquisitiu i aproximar-se als salaris de la Unió Europea i al 60% del salari mitjà. A més de donar trasllat de l’acord dels sindicats a totes les administracions.

Per la seua banda, la secretaria general de Comissions Obreres (CCOO) Baix Vinalopó-Vega Baja, Carmen Palomar, ha agraït a Compromís que defense aquesta moció i ha assenyalat que “volem reivindicar la revocació de la reforma laboral i que tornen els drets dels treballadors i les treballadores”. També s’ha sumat a aquest agraïment la representant d’UGT Loli Torres Valero.