La portaveu del grup municipal de Compromís per Elx i regidora de Relacions Institucionals, Mireia Mollà, ha renunciat a cobrar les indemnitzacions corresponents per assistir als diferents òrgans municipals com a regidora de l’Ajuntament d’Elx.

Mollà va registrar un escrit a l’atenció de l’Alcaldia amb data de 26 de juny en la que indicava que renunciava a les indemnitzacions que li corresponien per assistència a plens municipals, comissions informatives, consells d’administració d’empreses públiques, organismes autònoms, per ser portaveu del grup municipal o per qualsevol altra retribució municipal.

Cal aclarir que Mireia Mollà és regidora i diputada en Les Corts, però que, com marca la llei, només cobra un sou públic, que en este cas és el de diputada autonòmica. Tanmateix, la llei no impedeix que un regidor en estes condicions puga cobrar també les indemnitzacions corresponents per assistir als òrgans municipals. Davant esta situació, Mireia Mollà ha optat per anar més enllà del que marca la llei i ha decidit renunciar a qualsevol retribució municipal, de manera que no cobrarà cap concepte com a regidora.

Des del grup municipal de Compromís per Elx s’ha indicat que, “d’una banda, es tracta de garantir una racionalitat en els sous dels càrrecs públics i d’altra, de ser transparents amb la ciutadania, per a que sàpiguen què és allò que permet i que no permet la llei i, conforme això, que coneguen quin és el compromís dels representants públics de la nostra organització”.

“Que una persona amb dos càrrecs públics diga que només cobrarà d’una institució no és cap gest d’austeritat, doncs la llei ja els obliga a açò, el que importa és que aclarisquen si van a cobrar altres conceptes o no, com ha detallat Mireia Mollà”, han conclòs.