La portaveu de Compromís per Elx, Mireia Mollà, ha assegurat hui que “el nostre col·lectiu celebra la decisió del Tribunal Constitucional d’anul·lar l’incís de la Llei de Grans Ciutats que habilitava els alcaldes a nomenar com a membres de la junta de govern a persones que no foren regidors i, en este sentit, reclamem a l’alcaldessa, Mercedes Alonso, que cesse al regidor de Cultura, Pablo Ruz, que va ser designat segons esta normativa”.

Mollà ha explicat que “Compromís per Elx sempre s’ha mostrat en contra d’una llei que dóna excessiu poder als alcaldes i que redueix el poder de presa de decisions dels plens municipals per donar-se’l a les juntes de govern”.

“Parlem d’una llei que fa menys democràtiques i menys transparents les administracions i per això entenem que la decisió del TC és positiva perquè obliga a complir el precepte de la Constitució en el que s’assenyala que els regidors i alcaldes han de ser escollits democràticament i no ha dit per l’alcalde o alcaldessa”, ha assenyalat.

Per això, la portaveu local ha apuntat que “Alonso ha de cessar immediatament a Ruz, doncs ell formava part de la llista electoral del PP, però no va aconseguir eixir com a regidor en les eleccions municipals”.

“I si l’alcaldessa vol seguir mantenint a Pablo Ruz com a responsable de Cultura, haurà d’explicar quina figura crearà per a ell i quant cost tindrà per a l’erari”, ha indicat Mollà, que ha afegit que “en tot cas, esta mesura evidenciaria que la llei està feta a mida dels partits tradicionals per col·locar a afins a sou de les arques municipals”.