Esther Díez, portaveu del Grupp Municipal de Compromís per Elx.

La portaveu de Compromís en l’Ajuntament d’Elx, Esther Díez, ha explicat hui que “des del nostre grup municipal hem proposat a la resta de la corporació una declaració institucional sobre el 8 de Març amb l’objectiu que en el pròxim ple puga haver-hi un pronunciament consensuat amb totes les formacions polítiques en favor de les polítiques d’igualtat”.

Díez ha realitzat aquestes declaracions en la roda de premsa oferida hui, en la qual ha explicat la proposta elevada en la junta de portaveus després que tant PP com Compromís hagen registrat sengles mocions sobre el Dia de la Dona per al ple del pròxim dilluns.

En aquest sentit, la portaveu municipal ha destacat que “el text que hem proposat recull tots els acords enunciats en la moció del Partit Popular i també les iniciatives plantejades per Compromís en la nostra corresponent moció, per la qual cosa queden integrats tots els punts de vista i reivindicacions”.

Sobre aquest tema, la portaveu municipal de Compromís ha assenyalat que “d’aquesta manera, esperem que no haja de produir-se una discussió sobre el suport a les polítiques feministes, com sí que va ocórrer el 25 de novembre, Dia contra la Violència Masclista”. “El PSOE ja s’ha pronunciat a favor de la proposta i el PP, que encara no s’ha significat, té a la seua mà aconseguir que, sinó per unanimitat, almenys existisca un document de suport a la lluita per la igualtat amb el major nombre de suports possibles”.

“Entenem que la declaració institucional tant en la seua anàlisi de l’origen del masclisme, com en els acords formulats repassa els principals àmbits en què la discriminació de la dona es fa encara hui palesa en la nostra societat i ofereix de manera concreta mesures que puguen revertir eixa injusta realitat”, ha assenyalat.

Per tot això, Esther Díez ha animat a l’alcalde, Pablo Ruz, “a donar suport a aquest text i, de fet, oferim al Partit Popular que, en cas que Vox no done suport a la declaració institucional, puguem consensuar un text conjunt que subscrivim 24 dels 27 regidors compromesos amb la fi del masclisme i la lluita per la igualtat”.