La portaveu de Compromís per Elx critica que la bandera LGTBIQ+ no ocupe un lloc prioritari en la façana de l’ajuntament i que l’alcalde, Pablo Ruz, no assistisca als actes institucionals pels drets d’aquest col·lectiu

La diputada en les Corts, Aitana Mas, adverteix que els governs del PP estan involucionant dècades posant en qüestionament drets que ja han sigut conquerits

La portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Esther Díez, ha criticat hui en roda de premsa l’absència del nou alcalde d’Elx, Pablo Ruz, en els actes institucionals pel Dia Internacional dels Drets LGTBIQ+ que ha portat a terme l’ajuntament, un acte institucional que qualifica d'”operació de maquillatge quan sabem que el soci de govern que li ha donat l’alcaldia al PP, la ultradreta de VOX, “tira a la brossa els drets del col·lectiu LGTBIQ+, no els reconeix, ni els respecta, com hem vist amb la lona desplegada a Madrid per part del partit d’ultradreta que tira a la brossa, entre altres, els drets d’aquest col·lectiu”.

Díez també ha criticat que la bandera que hui despleguen no ocupe un lloc prioritari en la façana de l’ajuntament entre les banderes oficials, com sempre s’ha fet amb totes les banderes que es despleguen i que, a més a més, una hora després desplacen encara més la bandera de la façana principal, amagant-la un poc més encara”.

“Hui celebrem aquest dia de l’orgull que és una conquista de drets del col·lectiu LGTBIQ+ després de dècades de discriminació patent en la societat i també en l’administració i que ara havíem aconseguit avançar de manera molt clara en l’àmbit local i autonòmic. És un dia per a la simbologia perquè aquest govern municipal ha decidit que la bandera no mereixia eixa part principal de la façana de l’ajuntament i que una hora després ha sigut arraconada encara més amb el canvi d’ubicació que han fet en una decisió que no entenem”.

“Des de Compromís el que no podem entendre és que l’alcalde s’haja perdut aquests actes institucionals pel Dia de l’Orgull i el senyor Ruz hauria d’explicar per què ha considerat no presidir aquests actes i em pregunte si ja ha oblidat això de governar per a totes les persones en aquesta primera setmana de govern. Actes que, per descomptat, han comptat amb l’absència dels socis de govern amb els quals han signat un acord on no mencionen en cap lloc els drets LGTBIQ+, la diversitat o la igualtat”, ha assenyalat Díez.

Per a la portaveu, “més enllà d’aquesta operació de maquillatge que hem vist hui amb eixes absències tan notables, estarem vigilants perquè es despleguen les polítiques necessàries i efectives per a garantir la igualtat i les accions antidiscriminatòries. Continuem defensant els drets del col·lectiu amb tota la coherència i contundència que mereixen, perquè és l’única manera d’acabar amb eixos discursos d’odi i la discriminació que pateixen les persones LGTBIQ+”.

Involució dels nous governs

Per la seua part, Aitana Mas, ha assegurat que “els governs del PP estan involucionant unes quantes dècades, posant en qüestionament drets que ja han sigut conquerits, drets que la Unió Europea posa damunt la taula com a línia roja a l’hora d’evolucionar. Estem en uns moments de configuració del govern autonòmic que en cap dels cinquanta punts d’acord cap a la diversitat o la igualtat. Precisament, amb el govern del Botànic i amb Compromís al cap d’aquestes àrees, hem fet d’aquestes polítiques les polítiques centrals per la nostra manera d’entendre el dia al dia del Botànic. Ho hem vist amb l’aprovació de la Llei Trans, l’aprovació de la Llei LGTBIQ+, amb la posada en marxa de l’estratègia valenciana LGTBIQ+, amb la posada en marxa dels serveis Orienta i ho hem vist al llarg de tots aquests anys i és molt trist veure com el PP per un seient en la presidència de la Generalitat Valenciana estan enterrant els drets de milers de persones que se sentien representants per les seues institucions i ara se senten desplaçats i els tornen a ficar en l’armari”.

Mas ha manifestat la seua preocupació davant aquests nous governs que “haurien de regir-se amb els principis de la igualtat i la diversitat perquè la societat som diverses i plurals. Ha d’haver-hi una igualtat de condicions de drets i la responsabilitat del futur govern és la mateixa que té el govern d’Elx: no ha de desplaçar encara que siga simbòlicament els drets del col·lectiu i el que ha ocorregut hui a Elx diu molt de què pensa el govern municipal i ja sabem el que pensa el futur govern autonòmic de les polítiques LGTBIQ+”.