La Conselleria d’Igualtat destina 30.000 euros a Elx per al sector d’acció sense ànim de lucre d’intervenció amb la població gitana i més de 80.000 euros a entitats sociosanitàries del municipi

La portaveu de grup municipal de Compromís per Elx, Esther Díez, ha manifestat que “el Govern del Botànic està fent tot el possible perquè el que ha estat una emergència sanitària no es convertisca en una emergència social amb mesures d’atenció i protecció perquè cap persona es quede enrere.. En concret la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives que dirigeix Mònica Oltra ha destinat al nostre municipi 30.000 euros per als dos programes d’intervenció comunitària als col·lectius Associació Gitana Il·licitana de Carrús i a la Fundació Secretariat Gitano amb 15.000 euros de subvenció directa a ambdues en el marc de resposta a la pandèmia de la covid-19 “.

Aquestes ajudes estan dirigides, tal i com explica la conselleria, a les entitats del tercer sector d’acció social sense ànim de lucre que realitzen intervenció amb la població gitana, per tal de millorar l’atenció, protecció i la seua qualitat de vida. En el context de les conseqüències socials i econòmiques provocades per la pandèmia covid-19, aquestes ajudes es destinen per a la implementació de programes d’acció comunitària amb la població gitana en barris inclusius, per a atendre les necessitats bàsiques de les famílies gitanes, col·laborar amb els serveis socials en el seu acostament per facilitar la intervenció integral a través dels recursos públics, i pal·liar la bretxa digital i educativa existent en part d’aquesta població i que dificulta el seu accés normalitzat als drets bàsics.

Entitats sociosanitàries

“També la Conselleria d’Igualtat ha aprovat un decret per a la concessió directa d’ajudes de caràcter excepcional en el marc de la pandèmia i destinades a les entitats d’acció social sense ànim de lucre en matèria de diversitat funcional, amb la finalitat de millorar l’atenció, protecció i qualitat de vida de persones amb diversitat funcional i problemes de salut mental”, ha explicat Díez.

En concret a Elx es destinen amb aquest decret 84.660 € totals que van a parar a programes de servei d’atenció domiciliària i foment de la vida independent en el cas d’ASFEME amb 60.610 euros; 3.070 euros per al programa ‘Respira Elx’ de l’Associació ANOA; 2.050 euros al programa d’inserció laboral d’Integra-T; 8.930 euros per al programa d’intervenció psicosocial i educativa de la mateixa associació i 10.000 euros per a l’atenció integral de persones afectades pel pàrkinson a l’Associació Parkinson Elx.