Compromís ha sigut la segona força política a registrar la candidatura municipal davant la Junta Electoral i compta amb 27 persones candidates i 3 persones suplents.

“Ahir vam registrar la candidatura per a les eleccions municipals del 26 de maig, una llista de persones que surt de la participació dels il·licitans i les il·licitanes en un procés obert, plural, democràtic i vinculant de primàries, per configurar la candidatura que compta amb 27 persones i 3 suplents”, ha assenyalat la candidata a l’Alcaldia, Mireia Mollà, que ha explicat que” tot i estar a la porta de la Ciutat de la Justícia des de les 5 del matí, vam ser els segons en registrar la candidatura de manera que la ciutadania trobarà la papereta de Compromís el dia de les eleccions en el segon lloc de la taula”.

Mollà ha volgut destacar les importants incorporacions a la llista electoral per completar-la.”Una candidatura molt plural però amb una visió conjunta, precisament dibuixa l’Elx plural que volem, que compta amb una àmplia mirada social gràcies a la participació en aquesta llista de persones vinculades a l’àmbit social del nostre municipi”.

En aquest sentit, la candidata a l’Alcaldia ha destacat el número 11 de la llista que l’ocupa Bara Diouf Seck, il·licità del Senegal que va arribar a Espanya amb 13 anys després de 12 dies de travessia, des d’aquest moment i també gràcies a la seua família d’acollida, ha format part activa del nostre municipi i societat. Tant és així que amb 17 anys va fundar l’ONG Educa Senegal per afavorir la inserció educativa mitjançant la formació igualitària recolzada en els valors culturals de la societat senegalesa. ha participat en nombroses campanyes i actes contra el tràfic il·legal de persones, pels drets de les persones migrants, pel tancament dels CIES i per l’arribada de refugiats sirians a la Mediterrània.

També el número 18, que l’ocupa Margarita Sáez Gonzálvez, és infermera jubilada, voluntària de Càritas i ha participat molt activament a CCOO en particular, per la defensa de la llengua. Al número 20 Assunción Antón Esclapez, educadora social i mediadora en l’associació Educare Social, responsable, entre moltes altres funcions, del projecte “Elx fa mediació”, responsable del Servei de Mediació Comunitària i Familiar i de les Oficines Veïnals d’Atenció al Conflicte. És també educadora social a l’Associació de Dones Veïnals d’Elx, ha estat formadora del CEFIRE, treballadora de la Casa de la Dona de l’Ajuntament d’Elx i educadora en l’Associació Vida Lliure.

En el 22 de la llista, Rafael Rodríguez San Clemente. Des de 1998 forma part de la Unió Ciclista Il·licitana, dues dècades dedicades a les escoles municipals de ciclisme en el paper de director i alhora ha dirigit equips juvenils al més alt nivell. Durant 10 anys va representar a Elx en l’àmbit professional dins el ciclisme tenint també l’orgull de ser el pare de l’últim ciclista professional que, de moment, ha donat al municipi.

Al número 23 Esther Bravo Morales, Diplomada en Treball Social, anteriorment ha estat treballadora a l’Ajuntament d’Elx en el departament de Benestar Social, a l’Àrea de menors, dones víctimes de violència de gènere (habitatges tutelats), amb persones amb problemes d’addiccions i altres col·lectius en risc d’exclusió social.

Jorge Gómez Bonmatí al número25, és Graduat en Economia a la branca d’Economia internacional, regional i Urbana per la UA, ha cursat a Amsterdam un màster sobre economia regional, transport i medi ambient i actualment es troba cursant el màster de Professorat d’educació Secundària i batxillerat. També ha treballat en el sector bancari durant diversos anys i ha estat vinculat a projectes de voluntariat.

La diputada a les Corts Valencianes en l’actual legislatura, Marian Campello Moreno ocupa el número 26 de la llista municipal, ha estat la presidenta de la Comissió d’Investigació d’Educació i CIEGSA, també ha destacat per portar la veu de les Kellys a les Corts, les aparadores i les víctimes del Bullying. I per tancar la candidatura de Compromís per Elx, l’il·licità i professor de la Universitat d’Alacant Hèctor Càmara ocupa el número 27.