El grup municipal de Compromís per Elx presenta una moció al ple de gener per instar al Govern central a incloure en els Pressupostos Generals les inversions justes per a la Comunitat Valenciana corresponents al seu pes poblacional. Compromís exigeix que el Govern empre les accions necessàries per culminar la reforma del sistema de finançament de les comunitats autònomes a favor d’inversions a raó del pes del territori.

“Per fi el passat desembre va estar aprovada la reforma de l’Estatut Valencià al Congrés dels Diputats per a què, -malgrat l’oposició del grup de Ciudadanos i després de 7 llargs anys de tramitació-, les inversions per a la Comunitat Valenciana es territorialitzen i s’equivalen al seu pes poblacional”, hi ha assenyalat la portaveu del grup municipal Mireia Mollà.

En aquest sentit, continua Mollà, “ens correspon la inversió territorialitzada almenys amb el nostre pes en el conjunt de la població i aconseguir superar la situació contínua de discriminació que aquest territori ha patit històricament amb els Pressupostos Generals de l’Estat. El passat exercici els PGE del Partit Popular i Ciudadanos varen establir una inversió injusta per a la província d’Alacant: 97,24 € per persona mentre la mitjana nacional se situava en 217 € per habitant. Després de tanta discriminació, enguany la proposta de pressupost ha tractat de correspondre alguna necessitat exigida pel conjunt de la societat valenciana malgrat que es queden curts i per més que els comptes presentats pel president de l’Estat, Pedro Sánchez, s’aproximen al 10,7% que representem aquesta autonomia, per a Sánchez en som 400.000 valencians que no comptem”.

Alacant
“I per a la província d’Alacant empitjora. El tractament és molt més injust al sud a on els comptes ens relleven a la meitat de les inversions d’acord a la població. Som el 3,9% de la població i rebem com si fórem el 2%, concretament, s’hi han pressupostat 242,36 milions d’euros quan corresponen per població 471,8 milions. Alacant, Elx i totes les poblacions de la província continuen patint un tracte injust i Compromís per Elx hem estat i estarem molt actius en l’exigència d’unes inversions territorialitzades dignes i oberts al diàleg i a l’acord per acabar amb el maltractament a la província”, ha explicat Mollà.

Per a la portaveu, “la província d’Alacant no pot avançar si és sempre l’última de la cua. El sud mereixem inversions en obres estratègiques a raó del pes poblacional i és de justícia invertir en el sud per no solament la qualitat de vida, la generació d’oportunitats i d’ocupació de qualitat, sinó la importància que té el municipi per al territori valencià i per al conjunt de l’Estat”, hi ha conclòs Mollà.