Mireia Mollà: La resposta d’Icomos indica el que anàvem advertint des de Compromís i és la negligència i la irresponsabilitat de l’anterior corporació del Partit Popular

El grup municipal de Compromís ha manifestat en roda de premsa la necessitat de pactar ja una eixida dialogada amb l’empresa encarregada de la construcció del mercat central, Aparcisa i l’Ajuntament d’Elx per donar una solució digna al mercat i després de conéixer la resposta d’Icomos sobre la greu afecció del projecte de mercat i aparcament ja no solament al Misteri d’Elx, sinó a tota la Vila Murada.

“L’informe és enderrocador i ens mostra la irresponsabilitat del Govern del PP de Mercedes Alonso de concebre un projecte com aquest en plena Vila Murada” ha assenyalat la portaveu del grup municipal, Mireia Mollà, qui ha ressaltat per un costat la manca d’un informe d’impacte patrimonial com apunta l’organisme i les paraules literals que s’extrauen de la resposta i que per a Compromís són enderrocadores. “La resposta d’Icomos parla tant del mercat com de l’aparcament, com diu, resulta incompatible amb les característiques exigibles al voltant d’un Bé inscrit com a obra mestra oral i immaterial de la humanitat. Com diu l’informe, és probable que poguera repercutir negativament als valors que portaren a inscriure el Misteri d’Elx com a Patrimoni de la Humanitat i per tant, ens situaria en eixe llistat de la vergonya, pas previ a l’anul·lació de la declaració. Per tot, Icomos proposa la desestimació del projecte”, ha apuntat la portaveu.

Per a Compromís, és el moment de la responsabilitat de les parts per pactar una eixida dialogada, com hem reclamat des de fa temps Compromís, una alternativa d’eixida de l’empresa, pactada per les parts i confiem que es pot fer perquè l’informe no solament senyala l’aparcament o el mercat, sinó que va més enllà i parla de l’entorn intern de la Vila Murada i de l’exigència de la seua protecció. L’impacte patrimonial és evident, la falta d’informe senyala la negligència, premeditació, traïdoria i frau del PP. I és el moment de la responsabilitat, fer un gir a la situació i és que l’Ajuntament ha de ser garant de la protecció dels nostres valors patrimonials i oferir una alternativa fora d’aquesta relació contractual viciada i heretada del PP, perquè som capaços de projectar un futur avalat, que no siga incert i comptar amb un projecte de mercat que reunisca els requisits, que respecte els patrimonis i que deixe enrere en la història negra de la política il·licitana aquest atemptat que provocà el Partit Popular”, ha conclòs Mollà.