La portaveu adjunta de Compromís i diputada en Les Corts Valencianes, Mireia Mollà, hi ha taxat de vergonyosos els Pressupostos Generals de l’Estat que una vegada més discriminen i marginen a la Comunitat Valenciana i a tots els valencians i les valencianes. Per a la diputada, “el Partit Popular demostra una vegada més ser antivalencià i no tindre en compte a 5 milions de persones a les quals castiga de nou en el Projecte de Pressupostos Generals de l’Estat. El relat autonòmic del Partit Popular queda en evidència i demostren una vegada més que mai hi han defensat els interessos dels valencians i de les valencianes”, ha assegurat la diputada.

“Una vegada més la discriminació de l’Estat cap a la nostra autonomia es manifesta i es marca en el document proposat per conduir el país en aquest exercici. Els Pressupostos Generals de l’Estat del 2017 tornen a girar l’esquena als valencians i a les valencianes. El govern de Rajoy ha presentat uns PGE vergonyosos y que retallen en un 33% la inversió de la nostra autonomia que es tradueix en la província d’Alacant en menys de la meitat d’inversions respecte a l’exercici anterior. Som l’11% de la població i solament rebrem un 6,9% de les inversions, unes xifres que no contemplen les connexions ferroviàries que necessitem, ni el Corredor Mediterrani, ni la connexió al nostre aeroport, ni l’adequació de les carreteres, ni cap intenció de respondre a les demandes històriques d’aquesta terra que contribueix com si fóra rica però que no rep el que li correspon”, ha assenyalat Mollà.

Les Corts Valencianes varen aprovar a febrer una resolució per unanimitat amb la resta de formacions polítiques per reiterar la necessitat d’unes inversions justes i equilibrades al pes poblacional de la nostra autonomia i reclamant un Pla de Xoc d’Inversions al Ministeri de Foment. Compromís anem a emprendre accions per revertir aquesta situació i reclamar el que per justícia ens correspon. Ara la pregunta és si els diputats del Partit Popular i Ciudadanos obeiran les demandes del poble valencià i traballaran per revertir aquesta situació o obeiran al seu partit en Madrid”, ha conclòs la diputada.