Les Corts han aprovat per unanimitat aquesta proposta de Compromís per exigir que el Pressupost General de l’Estat contemple unes inversions equitatives en funció del pes poblacional

El grup municipal de Compromís per Elx porta al Ple de l’Ajuntament una moció per a què Elx s’afegisca a la proposta de Compromís aprovada en Les Corts valencianes a on s’exigeix al Govern central que incloga en el Pressupost General de l’Estat del 2017 les inversions justes i equitatives segons el pes poblacional per a la Comunitat Valenciana.

“Exigim l’execució per part de l’estat d’unes inversions en infraestructures equiparables, com a mínim, al pes poblacional de la Comunitat Valenciana, i compensant en tot cas la insuficiència inversora dels últims anys”, ha assenyalat la portaveu del grup municipal, Mireia Mollà. “Davant la pròxima tramitació dels Pressupostos Generals de l’Estat, és important que aquesta exigència unànime es convertisca en inversions concretes que milloren la vida dels il·licitans i les il·licitanes, és necessari compensar anys d’insuficiència inversora amb un nivell inversor que supere el nostre pes poblacional“.

Per tant, els Pressupostos Generals de l’Estat per a l’exercici 2017 suposen una oportunitat per revertir una dura realitat de discriminació contínua cap al nostre territori en matèria d’inversions territorialitzades i Compromís per Elx instarem al plenari il·licità a fer una defensa ferme dels interessos del nostre territori i demanar tots a una veu el finançament just que ens mereixem.

Compromís anem a exigir al Govern central la posada en marxa d’un Pla de Xoc d’Inversions per part del Ministeri de Foment per destinar, almenys, 1.200 milions anuals entre 2017 i 2020 en inversions al nostre territori. I reclamar la posada en marxa d’una Comissió mixta de seguiment de les inversions per supervisar que els projectes pressupostats són efectivament realitzats en el termini corresponent.