Compromís celebra la resolució de la Conselleria de Cultura per a la creació d’una Comissió Bilateral que gestione la tornada de la Dama d’Elx en una subseu del Museu Arqueològic Nacional en el MAHE

La Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esports ha resolt en el DOGV crear una Comissió Bilateral Generalitat-Ajuntament d’Elx per instar a la creació de la futura ubicació de la Dama d’Elx en una subseu del Museu Arqueològic Nacional, en el Museu Arqueològic i d’Història d’Elx (MAHE). La conselleria resol crear una comissió Bilateral entre ambdues administracions per realitzar davant el Ministeri de Cultura els tràmits necessaris per a aconseguir que es cree aquesta subseu i portar definitivament a la Dama a casa.

“És un pas més perquè el regrés de la Dama d’Elx siga una realitat i des de Compromís per Elx ho celebrem. La futura creació d’aquesta subseu en el MAHE per tornar el bust iber a casa de manera permanent ja ho va anunciar la vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, fa vuit mesos quan Elx va acollir el Ple del Consell. Aquest és un acord que va sorgir d’aquest Ple que per primera vegada es va celebrar al nostre municipi i no podem estar més satisfets i orgullosos dels compromisos del Consell”, ha manifestat la portaveu del grup municipal de Compromís, Mireia Mollà.

També des de Compromís hem sol·licitat al Senat a través d’una moció instar al Govern d’Espanya a què faça efectiva i definitiva la cessió de l’escultura ibera de la Dama d’Elx a la nostra localitat. Es tracta d’una reivindicació històrica, no únicament de la ciutadania il·licitana, sinó de tot el poble valencià.