La candidata de Compromís a l’Alcaldia d’Elx, Mireia Mollà, ha explicat que “hui fem una acció simbòlica amb estes mordasses a les nostres boques per denunciar l’actitud que el PP ha desenvolupat al llarg d’esta legislatura tant en el govern municipal com en el govern de l’Estat i que consisteix en intentar fer callar les accions crítiques que es porten a terme des de la societat civil”.

Mollà ha realitzat estes declaracions durant la roda de premsa que ha oferit hui a Elx junt al diputat de Compromís-Equo al Congrés, Joan Baldoví.

La candidata a l’Alcaldia d’Elx ha apuntat que “des del principi de la legislatura Mercedes Alonso i el seu equip han aplicat la censura a totes aquelles entitats del municipi que tenien sentit crític i ho hem vist en casos com el de Fapa Elx, a la que li negaren poder seguir utilitzant un edifici públic per a poder reunir-se, i com el de la Plataforma d’Ensenyament Públic, a la que impediren gastar un centre social per fer una xarrada contra el CIS, entre moltes altres”.

“Més recentment hem vist com l’equip de govern ha negat a tres associacions de veïns i veïnes de l’Altet, Torrellano i Arenals del Sol celebrar un debat entre candidats a l’Alcaldia al centre social de l’Altet perquè era un acte amb caràcter polític, com si a tot allò que tinguera una vessant política haguera d’aplicar-se la censura”, ha denunciat.

Davant esta situació, Mireia Mollà ha afirmat que“amb el canvi de govern local que arribarà el pròxim 24 ens comprometem a instal·lar la llibertat d’expressió en el nostre municipi i a normalitzar els usos que les associacions d’Elx puguen fer de les instal·lacions públiques, com toca en un Ajuntament democràtic”.

Per la seua banda, Joan Baldoví ha indicat que “si una cosa ha caracteritzat esta legislatura governada amb majoria absoluta del PP és la corrupció i els intents d’emmordassar a l’opinió pública i tots els moviments de protesta de la ciutadania”.

“De fet, fa poc el PP ha aprovat la Santíssima Trinitat de la repressió: la Llei Mordassa, la reforma del Codi Penal i el pacte antiyihadisme entre PP i PSOE que, en realitat, busca perseguir el pensament”, ha assegurat el diputat de Compromís-Equo, que ha afegit que “hi ha un intent de tot el Govern de Mariano Rajoy d’impedir que la gent isca al carrer i que es manifeste”.

Baldoví ha conclòs que “esta Llei Mordassa és una llei que només ha eixit amb els vots del PP, un majoria que a dia de hui no representa l’estat de les coses, i que és un clar intent de posar una mordassa a la ciutadania per intentar callar-la”.