La candidata de Compromís per Elx a l’Alcaldia, Mireia Mollà, ha assegurat hui que “apostem per una revisió del PGOU que assegure una planificació sostenible per al nostre municipi, que el dote d’un model de present i de futur basat en l’economia productiva, la protecció del nostre patrimoni natural i el proveïment de serveis públics per als barris i pedanies”.

Mollà ha apuntat que “esta revisió, que finalment no ha portat a terme l’equip de govern del PP, és necessària per planificar el desenvolupament del nostre municipi des d’un punt de vista racional i coherent i, per això, proposem que la pròxima legislatura es porte a terme este treball de manera rigorosa”.

Alhora, la candidata de Compromís ha assenyalat que“la revisió del PGOU, un dels principals documents del municipi, ha de fer-se de manera oberta i comptat amb la participació de les diferents organitzacions d’Elx, per garantir que es faça integrant les diferents visions i necessitats dels col·lectius”.

Mireia Mollà ha indicat que “malauradament les modificacions del PGOU que s’han portat a terme durant la legislatura del Partit Popular han anat dirigides a permetre l’edificació en sòl no urbanitzable, doncs mitjançant canvis als articles 199, 202 i 206 del PGOU ha derogat la normativa que protegeix de manera específica este tipus de sòl”.

“Es tracta d’un error històric a l’hora de gestionar el nostre sòl no urbanitzable, ja que estes mesures afavoreixen una gran dispersió de la població i de l’activitat econòmica pel terme municipal, un fenomen que afecta a la mobilitat, l’abastiment energètic i la retirada de residus sòlids i aigües residuals i davant això des de Compromís per Elx ens comprometem amb un urbanisme responsable i racional”, ha conclòs.