La portaveu de Compromís Mireia Mollà ha assegurat hui que “el retorn definitiu de la Dama a Elx no és cap utopia, sinó que depèn exclusivament de la voluntat política, però l’alcaldessa, Mercedes Alonso, ja ha deixat clar que no mourà ni un dit per aconseguir esta cessió que tants beneficis reportaria per al nostre municipi”.

“Elx compta amb els mitjans tècnics per acollir la Dama i, per tant, l’únic que necessitem són uns responsables polítics que entenguen que una peça com esta cobra encara més valor en el context on va ser descoberta i que, en el segle XXI, el centralisme cultural no té ja sentit”, ha assenyalat.

En este sentit, Mollà ha afirmat que “resulten lamentables les declaracions d’Alonso dient que és impossible que es produisca este trasllat definitiu, doncs l’únic que demostren és que és incapaç d’enfrontar-se als seus companys de partit en Madrid i que prefereix abandonar esta reclamació històrica del poble d’Elx”.

“Des de Compromís, per la nostra banda, seguirem presentant totes les iniciatives possibles per reclamar la cessió definitiva, també des del pròxim govern municipal en el que estem segurs de que Compromís estarà present per defensar els interessos dels il·licitans i il·licitanes”, ha conclòs.