La portaveu de Compromís per Elx, Mireia Mollà, ha reivindicat hui que “l’Ajuntament pose en marxa un pla municipal LGTB per promoure, defensar i garantir els drets de ciutadania de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals del municipi amb la coordinació de les polítiques que es fan des de les diverses àrees del consistori”.

Mollà ha indicat que “és bàsic que les administracions públiques treballen per la promoció de la igualtat i el respecte a la diversitat sexual, un camí en el que hem avançat molt en els últims anys i en el que no podem donar ni un pas enrere”.

En este sentit, la portaveu local ha detallat mesures que l’equip de govern podria posar en marxa “com campanyes de normalització social, l’edició de guies didàctiques, formació dels mediadors escolars en conflictes d’homofòbia, programes de promoció de l’autoestima dels adolescents homosexuals, transsexuals i bisexuals, la promoció de l’associacionisme d’este col·lectiu, així com accions com hissar la bandera del moviment per fer-lo mes visible”.

Mireia Mollà ha recordat que “l’anterior legislatura Compromís va aconseguir convertir Elx en un referent pel que fa a la defensa dels drets del col·lectiu LGTB, però és obvi que l’actual equip de govern no es preocupa per normalitzar esta diversitat sexual, de manera que l’instem a treballar per consolidar els drets socials reconeguts a estes persones i solucionar les discriminacions que continuen patint”.