El coordinador de Medi Ambient de Compromís per Elx, Vicent Sansano, ha assegurat hui que “emplacem a l’equip de govern a mantenir un debat públic amb oposició i entitats ciutadanes sobre la modificació del Pla Especial de Protecció (PEP) del Clot de Galvany, ja que la millor manera de debatre sobre este assumpte és mitjançant un diàleg de totes les parts”.

Sansano ha indicat que “si tan clar tenen el regidor d’Urbanisme, Vicente Granero, i l’alcaldessa, Mercedes Alonso, que les seues mesures no suposen una agressió per a este paratge natural, entenem que no tindran cap inconvenient en debatre estes qüestions amb altres partits polítics i ciutadania, en general”.

“Però si, per contra, es neguen a tenir este debat públic estaran donant-nos la raó a aquells que hem denunciat que allò que el govern local ha fet amb el Clot de Galvany és requalificar terrenys per permetre la construcció de més de 600 vivendes i un hotel en esta zona humida de gran valor ecològic”, ha assenyalat.

En este sentit, el coordinador de Medi Ambient ha afirmat que “Granero assegura que la protecció que se li dóna ara al Clot de Galvany és superior a la del PGOU de 1998, però esta afirmació és absurda si tenim en compte que allò vigent és la modificació del PGOU en 2007 i, per tant, el regidor d’Urbanisme ha de reconèixer que, respecte a la normativa actual, la modificació del PEP que han portat a terme rebaixa vergonyosament la protecció de diverses zones de l’àrea d’esmortiment del paratge”.

Alhora, Vicent Sansano ha destacat que “ja en l’any 2002 l’aleshores regidora Àngels Candela va votar en contra del projecte per urbanitzar el Fondet de la Senieta presentat per l’Ajuntament, una proposta molt semblant a la de l’actual equip de govern, i, per tant, la campanya encetada pel PP per tractar de silenciar-nos no aconseguirà que deixem de treballar per la conservació del nostre patrimoni natural” i ha conclòs que “quedem a l’espera de la resposta de l’equip de govern”.