La portaveu de Compromís per Elx, Mireia Mollà, ha afirmat hui que “l’equip de govern ha tornat a impedir la participació de la ciutadania i de les entitats del municipi en el procés per construir un nou Mercat Central i de nou ho ha fet emprant arguments falsos i desoint les nombroses crítiques realitzades al seu projecte”.

Mollà ha explicat que “l’equip de Mercedes Alonso considera que les al·legacions realitzades per partits polítics que no formen part de la corporació, les dels sindicats i les de la ciutadania en general no són legítimes, un fet que demostra quin és el concepte de democràcia i participació que tenen”.

“Òbviament, les entitats que tenen la seua raó de ser en la defensa del patrimoni públic i en la manera de construir el municipi, en definitiva, estan legitimades per intervenir en una actuació de l’alçada del Mercat Central, però també qualsevol il·licità i il·licitana que té dret a participar dels processos que afecten este patrimoni públic”, ha assenyalat.

Per tant, la portaveu local ha instat al govern local “a deixar d’utilitzar estes excuses pobres i a reconèixer que el que ocorre en realitat és que es neguen a acceptar cap crítica i únicament estan preocupats per tirar endavant un projecte que només beneficia determinats interessos particulars”.

Si més no, Mollà ha assenyalat que “en el cas de Compromís per Elx, ni tan sols han contestat a les nostres al·legacions ni ens han donat l’oportunitat de poder defensar si eren legítimes”.

“Les actituds opaques i antidemocràtiques d’este equip de govern han arribat a límits insuportables i, per tant, exigim a l’alcaldessa, Mercedes Alonso, que deixe d’impedir a la ciutadania participar dels assumptes públics i accepte que la seua majoria absoluta no li dóna el dret a governar d’esquenes a les persones”, ha subratllat.

D’altra banda, la portaveu ha destacat que “no és cert que, en tot cas, s’hagen recollit les aportacions que es feien en les al·legacions, doncs el plec de condicions no ha variat en cap dels aspectes essencials i, en este sentit, des de Compromís per Elx seguim mostrant-nos en contra d’un projecte que hipoteca la mobilitat de la nostra ciutat i suposa regalar el patrimoni públic a interessos privats”.