La portaveu de Compromís per Elx, Mireia Mollà, ha assegurat hui que “el regrés definitiu de la Dama a la nostra ciutat suposaria un projecte estratègic per al municipi, en tant que el retorn del bust al seu context original reforçaria el seu valor cultural i ens permetria situar-nos com a un referent indiscutible de l’art iber”.

Mollà ha realitzat estes declaracions en el dia en què celebrem el 116 aniversari del descobriment de la Dama d’Elx a l’actual jaciment de l’Alcúdia.

La portaveu local ha explicat que “Elx compta amb les infraestructures òptimes per acollir el bust i, en este sentit, no s’entén que la Dama seguisca sense ser traslladada al seu entorn original, que és on millor s’entén la importància d’esta peça, i convertiria així a la nostra ciutat en el referent estatal de l’art iber”.

“De fet, hem de reivindicar un concepte bàsic com és la descentralització de la cultura, un procés que en estos moments permetria a ciutats com Elx convertir-se en dinamitzadores culturals”, ha destacat Mireia Mollà, que ha afegit que “en este sentit, no entenem com és possible que els grups parlamentaris de PP i UPyD al Congrés rebutjaren recolzar la iniciativa de que el nostre municipi aculla el Museu d’Art Iber”.

Davant això, la portaveu de Compromís per Elx ha assenyalat que “encara estem esperant que l’alcaldessa, Mercedes Alonso, explique de manera comprensible el sentit de vot del seu partit, com seguim esperant que indique quan regressarà la Dama a la ciutat, ja que després de la seua reunió amb el ministre de Cultura, José Ignacio Wert, l’any passat, es va comprometre a que en 2013 el bust tornaria a Elx de manera temporal”.

“Reclamem a Alonso que complisca la seua paraula i que la seua reivindicació davant el Govern central siga ferma, ja que el retornament de la Dama a Elx no és només una qüestió de legitimitat, sinó que suposa un projecte estratègic per a la nostra ciutat”, ha conclòs.