La portaveu de Compromís per Elx, Mireia Mollà, ha proposat hui “la creació d’un pla municipal de participació que garantisca la contribució de la ciutadania en els diferents àmbits de l’Ajuntament i que acabe amb les pràctiques obscurantistes i gens democràtiques que està portant a terme l’equip de Mercedes Alonso”.

Mollà ha indicat que “este pla hauria de recollir les polítiques participatives que cada àrea municipal i tenir un caràcter transversal que s’aplicara en la totalitat de l’Ajuntament, una manera d’assegurar que cada govern municipal compta amb la ciutadania per tal de desenvolupar la gestió local”.

“Este pla seria la continuació del nou reglament de participació ciutadana impulsat en la passada legislatura per Compromís, un document que regula els diferents canals de comunicació que tenen els veïns i veïnes amb l’Ajuntament, els òrgans a través dels quals poden participar en la vida pública i concreta el seu dret a la informació”, ha detallat.

La portaveu local ha afegit que “tanmateix, l’equip de govern del PP ha vulnerat sistemàticament este reglament i ha acabat amb tots els mecanismes de participació que s’havien posat en marxa per garantir més i millorar democràcia a la nostra localitat”.

“En lloc de garantir la participació de la gent, l’equip del PP ha optat per ignorar les entitats crítiques o directament per coartar-les, com ha fet amb Fapa Elx o Proyecto DUNASS”, ha destacat Mireia Mollà, que ha recordat que “també vam proposar la celebració cada sis mesos d’un ple municipal amb un ordre del dia fixat per les propostes dels ciutadans i ciutadanes”.

La portaveu ha assegurat que “de cap manera es pot consentir este retrocés en els mecanismes de participació ciutadana i, per tant, des de Compromís anem a seguir reivindicant estos aspectes com bàsics per a qualsevol administració” i ha recordat que“l’obscurantisme és l’avantsala de la corrupció”.