La portaveu de Compromís per Elx, Mireia Mollà, ha explicat hui que “des del nostre col·lectiu hem organitzat per al pròxim dijous una taula redona sobre la plaga del morrut roig a la ciutat per a que experts en esta matèria oferisquen a la ciutadania una radiografia real de la problemàtica, que posa en perill el nostre palmerar”.

Mollà ha explicat que la taula redona, que porta per nom “L’enemic a casa: l’abast de la plaga del morrut a Elx”, comptarà amb la presència de Susi Gómez, vicepresidenta de l’associació científica Estació Phoenix; Santiago Pascual, representant de la plataforma Picudo Cero i secretari local de la Unió de Llauradors i María José Briongos, enginyera agrònoma assessora en control de morrut roig en viverisme i jardineria.

La portaveu ha indicat que “des de Compromís ja hem alertat en nombroses ocasions de la gravetat de la plaga i hem denunciat que les diferents administracions no estan destinant els recursos suficients per frenar l’avanç d’este insecte, que pot acabar amb un dels nostres Patrimonis de la Humanitat”.

“Per això hem decidit convidar a un grup d’experts que ens explique en quin punt es troba la plaga a Elx i les seues implicacions en els àmbits mediambiental, econòmic i cultural”, ha assenyalat Mireia Mollà, que ha afegit que “animem a participar a tots aquells ciutadans que vulguen informació sobre un assumpte cabdal per a la ciutat”.

La taula redona, que serà moderada pel coordinador de Medi Ambient de Compromís per Elx, Vicent Sansano, tindrà lloc dijous 25 d’abril a les 19.30 hores en el casal Jaume I d’Elx, carrer sant Jordi, 2.