La diputada Mireia Mollà ha registrat una pregunta oral a Les Corts “per a que el Consell explique per què ha cedit un edifici públic de més de 5.000 metres quadrats a la Fundació Universitària ‘CEU San Pablo Elche’, una institució de caràcter privat que podrà fer ús d’estes instal·lacions durant trenta anys de manera gratuïta”.

Mollà ha explicat que “des de Compromís hem criticat en diferents ocasions que la Generalitat cedisca els antics jutjats a una institució privada, privant així als il·licitans i il·licitanes d’un edifici que podria tenir una funció pública com a centre social per al barri del Pla, com a sala d’estudis o centre cultural, entre altres possibilitats”.

La diputada ha assenyalat que “el Consell afirma que amb esta cessió l’administració s’estalvia els diners del manteniment del centre, un argument que és òbviament fal·laç perquè en realitat la Generalitat, al no cobrar al CEU per l’ús de l’edifici, està perdent una quantitat important de diners que podria ingressar d’una institució que cobra als seus alumnes un mínim de 4.000 euros per curs”.

Alhora, Mireia Mollà, que és també portaveu de Compromís per Elx, ha criticat que “l’alcaldessa, Mercedes Alonso, faça gal·la del seu cinisme quan diu que els antics jutjats es regalen al CEU per a reactivar l’economia de la zona, com si no ho poguera fer altre tipus d’activitat pública”.

“En definitiva, des de Compromís denunciem que el Consell i l’Ajuntament hagen aprovat esta cessió gratuïta a una universitat privada, desoint les peticions ciutadanes i consolidant unes polítiques basades en el desmantellament dels espais públics, que són regalades a entitats privades”, ha destacat la diputada, que ha conclòs que “no anem a permetre estes mentides del PP i anem a seguir reivindicant el manteniment dels espais públics de la ciutat”.