La portaveu de Compromís per Elx, Mireia Mollà, ha afirmat hui que “si el regidor d’Hisenda, Manuel Latour, vol fer que els pressupostos municipals siguen realment participatius, el que ha de fer és obrir-los a tota la ciutadania i no només als grups municipals de l’oposició”.

“El regidor d’Hisenda ha afirmat recentment que permetrà als grups de l’oposició participar molt en els pressupostos de la ciutat, una iniciativa que ha presentat en clau de repte a estos grups per a que expliquen com farien ells els comptes per al pròxim curs”, ha explicat Mollà.

Tanmateix, la portaveu de la coalició ha assenyalat que “des de Compromís per Elx el que fem és llençar el repte a Manuel Latour per a que òbriga els pressupostos a la resta de partits polítics, als col·lectius socials, i, en definitiva, a tota la ciutadania, per tal de que els diners públic es destinen a allò que la ciutadania trie de manera majoritària”.

“Lamentablement el pròxim any serà especialment difícil per als ajuntaments a causa del seu finançament deficient i de les necessitats ciutadanes que hauran d’atendre com a conseqüència de la crisi i, en este sentit, cal treballar per garantir que no se suprimisquen els serveis bàsics d’estes administracions”, ha indicat Mireia Mollà.

La portaveu ha destacat que “l’equip de govern del PP sembla tenir por de la participació ciutadana, ja que a l’entrar a l’Ajuntament va suprimir els pressupostos participatius i no fomenta cap debat ciutadà, però des de Compromís per Elx reivindiquem la importància de que els veïns d’Elx compten amb mecanismes de participació que els permeten expressar la seua opinió sobre els assumptes públics”.