La portaveu de Compromís per Elx, Mireia Mollà, ha reclamat hui que “les noves escoletes infantils que van a crear-se a la ciutat siguen de caràcter públic i gratuït, ja que actualment es compta amb una oferta insuficient de places públiques i les famílies només tenen la possibilitat de recórrer als centres privats i pagar les respectives mensualitats”.

Mollà ha indicat que “l’alcaldessa, Mercedes Alonso, ja ha anunciat que les pròximes escoletes infantils que es construisquen es faran de la mà de la iniciativa privada i per això volem demanar que reconsidere aquesta opció i aposte per centres de caràcter públic i gratuït”.

La portaveu de Compromís per Elx ha recordat que el grup municipal, de la mà d’Àngels Candela, ja va portar a terme aquesta reivindicació durant l’anterior legislatura, quan va votar en contra de la mesura proposada pel PSOE de cedir sòl a la iniciativa privada per construir escoletes infantils.

Al mateix temps, Mollà ha explicat que “el passat mes de novembre el Consell va rebutjar tramitar la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) presentada pel grup parlamentari Compromís per a crear una xarxa d’escoletes públiques infantils per als xiquets de zero a tres anys”.

“La proposta, recolzada per prop de 65.000 persones, podria ser finançada amb les despeses innecessàries que ha fet el PP des de la Generalitat Valenciana durant els últims anys”, ha apuntat la portaveu de Compromís per Elx, que ha afegit que “amb aquesta negativa el PP ha evidenciat la seua nul•la preocupació per fomentar l’ensenyament públic”.