La  portaveu del grup municipal Compromís, Esther Díez.

Esther Díez recorda que Ruz va assegurar fa més d’un any que la Conselleria iniciaría els estudis per a la construcción d’aquesta infraestructura sanitària

La  portaveu del grup municipal Compromís, Esther Díez, ha explicat hui que “els veïns i veïnes de Torrellano, així com de les pedanies pròximes mereixen un centre de salut en condicions per a atendre les seues necessitats mèdiques i així ho reivindicarem en el pròxim ple municipal a través d’una moció”.

Díez, que ha realitzat aquestes declaracions en la roda de premsa oferida hui, ha recordat que “fa un any l’alcalde, Pablo Ruz, assegurava que la Conselleria de Sanitat anava a iniciar els estudis per a posar en marxa aquesta obra tan demandada pels veïns i veïnes de la pedania, de fet, va assegurar que aquests habitants necessiten i mereixen un centre de salut i no un consultori mèdic i lluitarem per aconseguir-lo”.

“No obstant això, el mes de febrer la Conselleria donava a conéixer que no tenia cap previsió sobre aquesta actuació i es limitava a proposar la construcció d’un consultori auxiliar, unes dependències insuficients per a una població que en els mesos d’estiu supera els 40.000 habitants”, ha indicat.

En aquest sentit, la portaveu municipal ha apuntat que “des de llavors no hem tornat a escoltar a Pablo Ruz pronunciar-se sobre el tema i per a Compromís és imprescindible que de manera unànime brindem el nostre suport als veïns i veïnes de Torrellano en aquesta demanda davant el Govern valencià”.

“No podem donar per bona la resposta de la Conselleria de Sanitat i molt menys són justificables postures com la que van mantindre els representants de PP i Vox en la junta de districte de Torrellano fa només unes setmanes quan van votar en contra de la proposta de Compromís de construcció d’aquest centre de salut”, ha remarcat.

Esther Díez ha assenyalat que “en aquests moments el Consell es troba elaborant el seu pressupost per a l’any 2025 i és clau que duguem a terme aquesta reivindicació conjunta perquè puga consignar-se la partida per als primers tràmits” i ha afegit que “també aprofitem per a reivindicar que continuen les actuacions per a fer realitat el centre de salut de Travalón, el projecte de la qual va tramitar l’anterior govern progressista”.

La portaveu municipal ha recordat també “la importància que l’Ajuntament cedisca una parcel·la a la Conselleria per a la construcció d’aquesta infraestructura tan demandada en una àrea que també atén la població d’Arenals del Sol, els Bassars, la Vallverda, Perleta, Maitino i l’Altet i que només té centre de salut en l’última d’aquestes pedanies”.