Noemí Candela, regidora d’Acord per Guanyar en l’Ajuntament de Crevillent i la portaveu del grup municipal de Compromís, Esther Díez.

La portaveu del grup municipal de Compromís, Esther Díez, ha assegurat hui que “la decisió de PP i Vox de prorrogar la gestió privada de l’Hospital del Vinalopó és un escàndol que només s’entén si és per a acontentar els interessos de les empreses ami-gas de Carlos Mazón, Pablo Ruz i Vox front el dret a la sanitat pública de la ciutadania”.

Díez ha realitzat aquestes declaracions a les portes de l’Hospital del Vinalopó al costat de Noemí Candela, regidora d’Acord per Guanyar en l’Ajuntament de Crevillent. Aquestes es produeixen després que la Conselleria de Sanitat haja fet públic que ha decidit prorrogar el contracte a Ribera Salut per a continuar amb la gestió privada de l’hospital del Vinalopó.

En aquest sentit, la portaveu municipal a Elx ha destacat que “la pròrroga s’ha decidit sense fer els informes públics, sense escoltar les queixes dels professionals de l’hospital i en contra de tots els ciutadans i ciutadanes que al llarg d’aquests mesos han clamat per un hospital de gestió cent per cent pública”.

“Perpetuar la privatització es traduirà en una major fugida de professionals que redundarà directament en una pitjor atenció als usuaris i usuàries, que ja pateixen ser pacients de segona, com ens demostren totes les dades de departaments sota mínims”, ha alertat.

Sobre aquest tema, Esther Díez ha afirmat que “PP i Vox han admés que prorrogaran el contracte amb la boca xicoteta perquè saben que hi ha eleccions el pròxim 9 de juny, però no ens enganyaran posant el focus en el procés administratiu que va a seguir-se a partir d’ara, ací el greu és que aquests dos partits han pres la decisió d’acontentar els interessos d’una empresa privada en contra de les demandes ciutadanes, el negoci per davant de la salut”.

“Enviem un missatge clar a Carlos Mazón i Pablo Ruz, Compromís seguirà treballant i barallant fins que aquest hospital siga de gestió totalment pública, com mereix la ciutadania”, ha afegit.

Al seu torn, Noemí Candela ha assenyalat que “hui és un dia trist per a tots els usuaris i usuàries de l’Hospital del Vinalopó perquè PP i Vox volen prolongar la gestió privada perquè una empresa s’enriquisca amb la salut de les persones, sense escoltar les reivindicacions dels veïns i veïnes dels municipis afectats”.

“Sens dubte, els pròxims anys de gestió privada seran d’absoluta tensió en l’Hospital del Vinalopó perquè el personal sanitari està ofegat amb les condicions de prestació del servei, sense recursos, amb plantilles insuficients, dificultant que es puga treballar amb els mitjans necessaris per a assegurar una prestació sanitària de qualitat”, ha explicat.

Agraïment a la Plataforma per la Reversió del Vinalopó

Totes dues representants han agraït a la Plataforma per la Reversió de l’Hospital del Vinalopó el seu treball en aquests mesos en què han aconseguit canalitzar les demandes de molts ciutadans i ciutadanes en contra de la pròrroga de la gestió privada. Així ho demostren les més de 15.000 signatures ciutadanes recollides reivindicant un hospital de gestió cent per cent pública.