La portaveu de Compromís per Elx, Mireia Mollà, ha reclamat hui que “l’equip de govern es comprometa amb els principals clubs esportius de la ciutat i evite que uns equips que han assolit la màxima categoria per mèrits propis hagen ara de desaparèixer per manca de recolzament municipal”.

Mollà ha indicat que “a Compromís per Elx estem totalment d’acord en què el primer és apostar per l’esport base, però s’ha de recordar que hi ha equips que tot i jugar en les primeres divisions no són d’elit i, per tant, no compten amb molts recursos”.

“El cas del Femesala és un dels més significatius, doncs és un dels clubs il·licitans que ha aconseguit més títols, però ara ha hagut de prescindir dels seus dos filials per motius econòmics”, ha destacat la portaveu de Compromís, que ha assenyalat que “és obvi que el futbol femení no rep ni de lluny el suport públic de la modalitat masculina, com tampoc el tenen altres esports, i els pressupostos de l’Ajuntament d’Elx per a 2012 ho fan més que evident”.

Mireia Mollà ha apuntat que “entenem que en este context de crisi el consistori no pot finançar tots els clubs esportius, però sí creiem que si Mercedes Alonso decideix mantenir l’aportació de 300.000 euros a l’Elx Club de Futbol, que maneja contractes milionaris, no pot deixar abandonats a estos equips il·licitans després de tot el que han aconseguit”.

“Des de Compromís per Elx insistim en què el més adequat és crear un Patronat o un Consell Municipal de l’Esport que evite una gestió opaca com la que hem tingut fins ara i que incorpore a totes les entitats i a la ciutadania i que entre ells decidisquen on invertir els diners i, per tant, estem en contra de la proposta del PP de posar en marxa una fundació de caràcter privat”, ha afegit la portaveu.