La portaveu del grup municipal Compromís, Esther Díez, ha reclamat hui que “el govern valencià pose en marxa una següent fase del Pla Edificant, com estava previst amb el Govern del Botànic, per a poder ampliar els centres de secundària del municipi”.

Díez ha destacat que “aquestes reformes són molt importants en instituts com L’Assumpció, el Pere Ibarra, el Sixto Marco, el Severo Ochoa o la Torreta i existeixen altres centres, com el de Torrellano, que ja està patint aquest curs la falta d’espai per a acollir a l’alumnat”.

“El govern de Pablo Ruz està executant en aquests moments els projectes que ja iniciem l’anterior govern progressista, però és hora que es pose a treballar en altres actuacions educatives pendents a la nostra ciutat, com ja començàrem a fer l’anterior legislatura”, ha assenyalat.

La portaveu municipal de Compromís ha explicat que “les infraestructures educatives il·licitanes estan experimentant una millora molt substancial amb la posada en marxa del Pla Edificant en 2018 amb una inversió de més de 40 milions d’euros” i ha afegit que “aleshores des del govern municipal vam ser ambiciosos i vam ser la ciutat amb més projectes inclosos en aquesta iniciativa per a dignificar les aules valencianes”.

“Per això, des de Compromís exigim, d’una banda, a la Generalitat de Carlos Mazón que active una següent fase del Pla Edificant per a avançar en actuacions pendents en centres com el nostre, encara que és difícil d’esperar davant la paralització del pla actual que ha dut a terme en tantes poblacions valencians”, ha indicat

Al seu torn, Esther Díez ha assenyalat que “també reclamem a Pablo Ruz que abandone la seua actitud complaent amb els seus companys de partit, com ha fet perdonant el deute de 43 milions, i exigisca aquestes millores educatives al govern valencià perquè garantim infraestructures dignes a tot l’alumnat del municipi”.

La portaveu municipal ha subratllat també que “esperem que l’alcalde siga també més reivindicatiu davant les deficiències que denuncia la comunitat educativa i no torne a repetir-se el seu silenci davant situacions com les que vivim en el caòtic inici de curs passat”.