La coalició acusa el Consell de la Generalitat de desídia al no reclamar al Ministeri més places formatives als hospitals d’Elx, Alacant, Baix Segura i Marina Baixa quan estos han patit un retall del 52,6% i recorda que el govern d’esquerres sempre corregia les places oferides inicialment pel Ministeri

Díez: “La previsió de places a l’hospital d’Elx s’ha reduït de tal manera que complicarà el treball de les comares, les quals hauran de redoblar esforços en els propers anys per a mantenir una assistència digna”

Compromís ha exigit el Consell de Carlos Mazón que iguale el nombre de comares als hospitals amb el que hi havia fa només un any amb el govern del Botànic. Els valencianistes han acusat al govern del Partit Popular de “desídia” a l’hora de planificar els recursos sanitaris per a 2025 després de conèixer-se que el nombre de places formatives d’esta especialitat passava de 19 a 9 als hospitals d’Elx, Sant Joan, Baix Segura i Marina Baixa.

La portaveu del grup Compromís per Elx, Esther Díez, ha denunciat que “la previsió de places a l’hospital d’Elx s’ha reduït de tal manera que complicarà el treball de les comares, les quals hauran de redoblar esforços en els propers anys per a mantenir una assistència digna. Abans tenien huit persones formant-se cada any en este centre i ara hem passat a tindre únicament tres”.

“La falta de voluntat de la conselleria de Sanitat”, ha continuat Díez, “és un pas més en l’abandonament dels serveis públics per part del Partit Popular. Exigim que el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, es pose a treballar com feia el govern d’esquerres del Botànic, el qual sempre negociava i corregia les xifres formatives marcades inicialment pel Ministeri de Sanitat”.

Més oferta i regulació dels estudis de grau

“Des de les Corts”, indica la diputada Mònica Àlvaro, “Compromís presentarem iniciatives per a que, per una banda, s’amplie el nombre de comares als hospitals valencians, i especialment als alacantins on la retallada és major; i per altra banda, per regular els estudis de grau tal com demana l’associació de comares”.

“El conseller de Sanitat amb la seua desídia menysprea la importància d’una bona atenció al part. I no oblidem que va ser Marciano Gómez qui va desterrar el projecte inicial del Botànic de la primera casa de parts pública del País Valencià”, ha recordat Àlvaro.