La portaveu del grup municipal de Compromís, Esther Díez, ha afirmat hui que ‘l’Ajuntament inicie la difusió dels actes previstos en l’Orgull LGTBI del mes de setembre a l’altura del que aquest esdeveniment mereix, l’Orgull il·licità tanca les celebracions LGTBI de tota la Comunitat Valenciana i s’ha convertit per això en un acte que és un referent per a tot el col·lectiu LGTBI.

Díez ha assenyalat que ‘l’any passat, la falta de publicitat per part del Govern municipal va provocar una participació inferior a la d’anys anteriors i no volem que torne a repetir-se’.

‘La labor de l’Ajuntament no és només programar activitats, sinó també encarregar-se de la seua promoció i al llarg d’aquest primer any de legislatura hem comprovat l’escassa difusió que s’ha donat a totes les activitats de l’àmbit LGTBIQ+’, ha destacat.

La portaveu municipal de Compromís ha apuntat que ‘no és una sorpresa que el govern municipal amague aquest tipus de programació si tenim en compte com han volgut arraconar la política de diversitat des del primer dia’.

‘Eliminar la partida d’activitats per la diversitat, escorar la bandera arc de Sant Martí, que l’alcalde no participe dels actes de l’Orgull són els senyals d’aquest govern de Pablo Ruz i Vox, que a més votava recentment en contra de la moció en defensa dels drets LGTBIQ+ presentada per Compromís’, ha apuntat.

Esther Díez ha afirmat que ‘enfront d’això, des de Compromís continuarem reivindicant la societat diversa que som, continuarem lluitant contra la LGTBIfobia i els discursos d’odi i continuarem defensant l’educació en igualtat i diversitat’.