La portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Esther Díez.

Esther Díez: ‘No es pot consentir ni que el govern municipal vulnere els drets d’este col·lectiu ni que s’intente desacreditar a les entitats per la diversitat’

La portaveu reitera la condemna a la campanya homòfoba contra Ruz, però denuncia que haja atribuït a l’oposició traspassant tots els límits democràtics

La portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Esther Díez, ha assegurat hui que “és absolutament injustificable que Pablo Ruz i Vox votaren en contra de la nostra moció en defensa del col·lectiu LGTBIQ+ i en la qual recollíem mesures que qualsevol persona demòcrata considera normals per a avançar en diversitat i lluitar contra la LGTBIfobia”.

Díez, que ha realitzat aquestes declaracions en la roda de premsa celebrada hui, ha destacat que “les nostres iniciatives s’emmarquen en l’àmbit de l’educació, les campanyes de comunicació, el compliment de la normativa, en proposar un pacte d’Estat contra els discursos d’odi i també a celebrar l’Orgull a la nostra ciutat i recuperar la partida de polítiques LGTBI eliminada per aquest govern ultra”.

“Unes mesures contra les quals Pablo Ruz no ha explicat per què es va posicionar en contra, evitant anar al fons de l’assumpte per a no evidenciar les seues incongruències i la seua postura lamentable en la qual és, en definitiva, la defensa dels drets humans”, ha afegit.

Així mateix, la portaveu municipal ha lamentat que “ahir el govern municipal abocara acusacions contra les entitats que treballen per la diversitat, quan, va recordar, són fonamentals per a lluitar contra la LGTBIfobia i fer de la nostra una societat més justa” i ha assegurat que “convidarà a aquestes organitzacions a una reunió per a mostrar-los el seu suport i establir un dic de contenció contra els discursos d’odi que es van viure ahir”.

D’altra banda, Esther Díez ha apuntat que “sobre la campanya homòfoba que va denunciar Pablo Ruz, la condemnàrem rotundament en el propi ple, però malgrat això l’alcalde va difondre ahir en les xarxes socials un vídeo en què s’usava la meua pròpia imatge i es connectava l’autoria de la campanya amb l’oposició i això és intolerable i traspassa tots els límits democràtics, volent introduir les estratègies trumpistes d’acusacions falses en aquest ajuntament”.

“Si Pablo Ruz no sap fer front a les seues contradiccions polítiques, no ho pagarem les persones progressistes d’aquesta ciutat que portem molts anys lluitant de manera coherent pels drets LGTBIQ+, enfront d’un Partit Popular que porta 20 anys sense votar a favor de cap de les lleis importants que el Congrés i Les Corts han aprovat en aquesta matèria”, ha explicat.

En aquest sentit, la portaveu municipal ha assenyalat que “denunciar un atac homòfob i votar en contra d’una moció en defensa dels drets LGTBIQ+ és absolutament contradictori” i ha recordat a Pablo Ruz que “la seua responsabilitat com a alcalde és precisament desplegar les polítiques públiques que combaten el que ell denuncia”.

“Pablo Ruz s’ha equivocat d’enemic, Compromís no és el seu enemic en aquest tema, el seu enemic està en els seus socis de govern que volen tirar els drets LGTBI al fem i ell mateix es va convertir en el seu enemic després de votar en contra de la moció”, ha conclòs.