Compromís per Elx celebrà ahir un acte LGTB per a tractar la diversitat en l’orientació sexual i els problemes als quals encara s’enfronten aquests col·lectius sota el títol: Converses amb Compromís: “LGTBfobia, molt fet, molt per fer”.

Els assistents pogueren donar el seu punt de vista i contar les seues experiències, a més de demanar als responsables polítics una major implicació per a què els col·lectius LGTB gaudeixen plenament dels seus drets en igualtat amb la resta de ciutadans i ciutadanies.

Els ponents, el regidor de Compromís a València i activista LGTB Sergi Campillo, i la coordinadora LGTB de Compromís comarques d’Alacant, Eloisa Sarrió, parlaren de la necessitat de reconéixer encara molts drets d’aquest col·lectiu i la discriminació legislativa en funció de la comunitat autònoma.

La Comunitat Valenciana és una de les més avançades en la legislació, des de fa poc les dones solteres o lesbianes tenen en la nostra comunitat el dret a la reproducció assistida gratuïta. A més, s’està treballant en una nova Llei de Transsexualitat per a incloure els canvis de sexe en la seguretat social, llei que en molt poc temps serà una realitat.

Passes xicotetes però molt grans. Campillo va recordar amb nostàlgia l’entrada en vigor de la Llei del Matrimoni Homosexual fa ara onze anys i la frase del que en aquell moment era president del govern: “ara som un país un poc més decent”.

En aquest sentit, treballen els col·lectius LGTB i seguiran treballant per la consecució de drets i la normalització de l’orientació sexual de cada persona.