El grup municipal de Compromís per Elx realitza una proposta oberta que portarà al Consell municipal d’Igualtat a través de la seua representant, Marina González, per a reconèixer públicament a dones que han contribuït enormement en la millora del nostre municipi.

Compromís vol seguir la línia de reconeixement públic i de rescatar i visibilitzar la figura d’aquelles dones que han destacat en els processos de desenvolupament social, econòmic, cultural i polític de la ciutat.

En aquest sentit, volem compartir amb les entitats que conformen el Consell municipal d’Igualtat la proposta de què, per l’òrgan corresponent de l’Ajuntament d’Elx, s’acorde que es done el nom de dones a vies, places o avingudes que es creen o que no tinguen denominació en la nostra ciutat, contribuint d’aquesta manera a la paritat entre dones i homes.

A més, presentem la figura de set dones que, des de diversos àmbits, són o foren pioneres en la seua professió o han tingut una trajectòria rellevant en el context històric que els fou contemporani, amb l’objectiu de què en aquest consell s’estudie l’oportunitat de què aquesta iniciativa comence amb els noms proposats.

La proposta queda oberta a suggeriments i es debatrà aquesta vesprada al consell a on els i les assistents podran proposar més noms per a la seua aprovació.

Les personalitats que Compromís per Elx proposa són les primeres llicenciades en Medicina i que van exercir a Elx; Gloria Miñana Román i María Sanchís Dolz. Les professionals de la comunicació Lola Puntes Rodríguez i Reme Sanz Tendero. Carmen Campello Torres, dona que ha participat fins a la seua jubilació en moviments associatius en pro del dret de les persones treballadores i de les més desafavorides. La cantautora, poetessa i actriu Ana María Drack i la professora Margarita Fuster Maciá.