La portaveu del grup municipal de Compromís, Esther Díez.

La portaveu del grup municipal de Compromís, Esther Díez, ha explicat hui que “al juny comptem amb un mes clau per a mostrar el suport del nostre municipi al col·lectiu LGTBI i perquè l’Ajuntament reafirme el seu compromís amb les polítiques de diversitat”.

Díez, que ha realitzat aquestes declaracions durant la roda de premsa oferida hui, ha informat que “hem registrat una moció en aquest sentit i amb el convenciment que les polítiques públiques són bàsiques per a defensar drets històricament vulnerats, com és el cas de les persones LGTBI”.

“Per això, la nostra moció busca que a nivell municipal s’incorpore una perspectiva de diversitat de manera integral, que el govern es comprometa a desenvolupar polítiques actives contra la LGTBIfobia, que es visibilitze el suport al col·lectiu amb tots els recursos possibles i que es facen complir tota la normativa LGTBI desenvolupades anteriorment pels governs progressistes”, ha assenyalat.

Per a la portaveu municipal, “això implica desenvolupar programes de formació i conscienciació que facen d’Elx un municipi segur per a les persones LGTBI, recuperar el programa D-Valientes, activar cursos obligatoris d’educació sexual per a relacions sexuals i afectives sanes i també establir convenis de col·laboració amb organitzacions del tercer sector que treballen de manera transversal en diversitat”.

“Al seu torn, volem que es garantisca un protocol contra les violències LGTBIfòbiques en el transport públic, promoure campanyes antidiscriminatòries en l’àmbit laboral i esportiu i, per descomptat, recuperar la partida d’igualtat LGTBI eliminada pel govern de Pablo Ruz i Vox, així com onejar la bandera de l’Orgull el dia 28 de juny en la part central de l’Ajuntament”, ha afegit.

Esther Díez ha assenyalat que “es tracta, en definitiva, que Pablo Ruz entenga que això no va de quatre gestos per a netejar la seua imatge, perquè els ajuntaments han de donar el major rang i prioritat a les polítiques de diversitat, especialment davant l’auge dels discursos d’odi que amenacen la democràcia”.