Els municipis són els espais més propers a la ciutadania i per això han de jugar un paper fonamental en la normalització del col·lectiu LGTB +, sent un referent d’integració i lluita contra la discriminació. El grup municipal de Compromís per Elx presenta al ple de juny una moció perquè l’Ajuntament d’Elx mostre la seua més enèrgica condemna als comportaments lgtbifòbics i per reclamar la igualtat real dels drets del col·lectiu i que aquests drets queden reflectits en una norma estatal.

“Per això cal el compromís per donar resposta a la població LGTBI + en tot allò que sigui de la nostra competència pel que Compromís vam presentar una moció al ple municipal de juny perquè l’Ajuntamentd’Elx acorde realitzar una denúncia explícita contra l’homofòbia, lesbofòbia, bifòbia i transfòbia, així com expressar el compromís municipal en la posada en marxa de mesures encaminades a erradicar aquesta xacra social promovent el respecte, especialment a través de l’àmbit educatiu i les iniciatives culturals i festives“, ha assenyalat la portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Mireia Mollà.

La Comunitat Valenciana ha fet un pas enorme en aquest sentit amb l’aprovació de la Llei Integral de dret a la Identitat i Expressió de Gènere promoguda per la Conselleria de Polítiques Inclusives i que vetlla pels drets de les persones transsexuals. Així i tot serà necessària una llei integral en l’àmbit estatal que aborde tota la problemàtica des d’una perspectiva global (sanitària, educativa, laboral, etc.), elimine completament qualsevol referència patologitzant i atorgue el ple dret a la identificació de gènere. És pel que en aquesta moció també sol·licitem al Govern de l’Estat l’aprovació de la Llei d’Igualtat LGTB +.

A més, amb aquesta moció Compromís vol que Elx reivindique una educació pública, aconfessional, de qualitat i que atenga la diversitat com a requisit per crear un espai educatiu on imperen els valors democràtics i de tolerància, on s’incloga la defensa de la diversitat familiar i lluitant contra qualsevol tipus de discriminació que puguen patir les famílies homoparentals, tant simbòlicament com materialment.

Així com expressar un compromís efectiu contra les retallades socials, especialment la prevenció i el tractament del VIH / SIDA, emprenent campanyes de prevenció i reivindicant la sanitat pública universal tal com ja succeeix en l’àmbit competencial de la Comunitat Valenciana.