Mireia Mollà: “Res justifica posar en risc al Misteri. Un projecte del PP viciat i enverinat no es va atropellar el patrimoni de tots els il·licitans i il·licitanes”

Per la portaveu del grup municipal, Mireia Mollà,” l’informe d’Icomos indica el que portem advertint des de Compromís i és la negligència i la irresponsabilitat de l’anterior govern del Partit Popular que va tancar una relació contractual pensant només en els interessos d’una empresa privada d’aparcaments, en els seus interessos electoralistes i no en els interessos de la societat il·licitana i els nostres patrimonis més preciats i representatius“.

De nou, Compromís diem que és el moment de la responsabilitat, de seure a dialogar entre les parts per donar resposta a aquesta situació i arribar a acords sobre un projecte compatible amb els interessos públics i patrimonials. L’aparcament subterrani està descartat, ja que, per al mateix Icomos, si no ho es posarà en risc la declaració de Patrimoni oral i immaterial de la Humanitat del Misteri d’Elx.

“Compromís hem estat coherents des del moment en què es va començar a gestar aquest projecte i vam advertir de les repercussions negatives cap al patrimoni il·licità però també ho sabia el Partit Popular i per això, de la mateixa manera que la manca d’informe de trànsit, no va voler elaborar cap estudi d’impacte patrimonial com ha posat de manifest el mateix organisme Icomos i que cal des de l’any 2011 “, ha explicat Mollà i s’ha referit a l’apunt tan important que realitza l’organisme sobre aquest assumpte, que, com traslladen consideren com a dèficit molt greu que el projecte no tinga estudi patrimonial i que, per tant, s’hauria d’haver fet abans de la licitació del projecte.

“Ara tenim un projecte ruïnós del Partit Popular que atempta contra elements essencials per a la nostra ciutat: el concepte de mobilitat, el respecte als nuclis històrics tradicionals, el valor del patrimoni arqueològic, l’existència de béns tan rellevants com els refugis de la Guerra Civil i de manera destacada la declaració aconseguida de Patrimoni de la Humanitat del Misteri d’Elx. El temps de defensar aquest projecte del PP, com han fet també partits de l’oposició, o posar-se de perfil, com els socis de govern, està més que passat i reclamem aquest temps de diàleg i acord que fa temps proposem des de Compromís”.