Sentim molt d’orgull i admiració per la nostra gent, les persones que amb la seua tasca, passions i compromisos, provoquen un impacte tan positiu en la nostra societat que l’Ajuntament d’Elx volem mostrar el nostre més sincer agraïment. Elx estem en un dia de celebració i de reconeixement a eixes persones, col·lectius i associacions del nostre municipi que treballen de manera incansable per donar el millor d’elles i que gràcies als seus compromisos i al seu esperit de superació, fan de la nostra terra una comunitat de la qual sentir-se’n molt orgullosos i orgulloses.

De la mà som capaços de construir una societat millorada i avançada, tenim el potencial i les ganes de créixer cap a un futur esperançador i amb garanties. Els i les guardonades de hui són una xicoteta mostra d’eixe talent i responsabilitat de la societat il·licitana i valenciana que aquest 9 d’octubre reconeixem i aplaudim.

I per continuar caminant en la direcció adequada cal que estem units en la reivindicació d’un tracte just tant per a la nostra autonomia com per a la resta dels territoris, perquè totes necessitem les eines que per justícia ens corresponen per poder contribuir al benestar del conjunt de la societat, poder desenvolupar els serveis públics i donar-li a la gent el que per justícia és seu. La manca d’inversions territorialitzades i l’infrafinançament frenen a una societat que mira decidida i amb il·lusió al futur i que vol desenvolupar sinergies capaces de donar resposta a les necessitats de tots i de totes. Per això cal estar units en la reivindicació al Govern central d’un tracte just, una qüestió que ha d’implicar a tota la societat valenciana, hem de donar un missatge ben clar de què no volem continuar sent ciutadans de segona perquè som gent de primera.

La nostra més sincera enhorabona i agraïment a l’esportista paralímpica Desireé Segarra, a l’Associació de Persones Sordes d’Elx i a l’Associació de Teatre Escolar d’Elx. Bon 9 d’octubre a tots i totes.