Moció de Compromís per a la creació d’un pla Director de Restauració Ecològica i Revalorització Socioeconòmica i Ambiental de la conca del riu Vinalopó

El grup municipal de Compromís per Elx presenta una moció al Ple d’abril de l’Ajuntament d’Elx per instar al Consell de la Generalitat Valenciana a crear una Mesa de Treball per a la recuperació integral de la conca del riu Vinalopó en la que participen totes les autoritats competents i els representants dels interessos econòmics, socials i ambientals, les universitats i centres d’investigació, centres educatius, associacions culturals, etc.

L’objectiu és dissenyar un Pla Director de Restauració Ecològica i Revalorització Socioeconòmica i Ambiental del riu Vinalopó, els seus ecosistemes aquàtics i els terrestres dependents d’aigües subterrànies, així com el seu patrimoni natural, històric i cultural.

Per a la portaveu del grup municipal, Mireia Mollà, “el gran valor medi ambiental i la rica biodiversitat del riu Vinalopó cal que la fem valdre i abordem la seua recuperació des d’un enfocament integral, integrador i multidisciplinari, amb la participació de tots els agents competents i la societat civil interessada que conjuguen els valors ecològics, socials, econòmics, patrimonials, històrics i territorials vinculats als ecosistemes aquàtics de la zona”. Per això enviarem una còpia del present acord a la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural perquè treballem tots junts per la recuperació del riu Vinalopó.

Arxivat en: agua, elx