El grup municipal de Compromís per Elx presenta una moció al Ple d’abril de l’Ajuntament d’Elx per instar al Consell de la Generalitat Valenciana a crear una Mesa de Treball per a la recuperació integral de la conca del riu Vinalopó en la que participen totes les autoritats competents i els representants dels interessos econòmics, socials i ambientals, les universitats i centres d’investigació, centres educatius, associacions culturals, etc.

L’objectiu és dissenyar un Pla Director de Restauració Ecològica i Revalorització Socioeconòmica i Ambiental del riu Vinalopó, els seus ecosistemes aquàtics i els terrestres dependents d’aigües subterrànies, així com el seu patrimoni natural, històric i cultural.

Per a la portaveu del grup municipal, Mireia Mollà, “el gran valor medi ambiental i la rica biodiversitat del riu Vinalopó cal que la fem valdre i abordem la seua recuperació des d’un enfocament integral, integrador i multidisciplinari, amb la participació de tots els agents competents i la societat civil interessada que conjuguen els valors ecològics, socials, econòmics, patrimonials, històrics i territorials vinculats als ecosistemes aquàtics de la zona”. Per això enviarem una còpia del present acord a la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural perquè treballem tots junts per la recuperació del riu Vinalopó.