El grup municipal de Compromís per Elx hi ha mantingut una reunió amb associacions il·licitanes per conéixer la seua opinió sobre el Pla d’Acció Territorial de les Àrees Metropolitanes d’Elx i Alacant que proposa la Generalitat.

“Ara que arranca el procés de debat i l’aportació d’idees per elaborar l’ordenació supramunicipal del nostre municipi i les seues àrees d’influència, cal que Elx coneguem aquest procés i liderem l’aportació de propostes. És un moment decisiu d’implicació per redissenyar Elx i que coincideix en el temps amb la revisió del nostre Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) i també amb el Pla d’Acció Territorial de l’Estructura Verda del Litoral (PATIVEL)”, ha assenyalat la portaveu del grup municipal, portaveu adjunta de Compromís a Les Corts i regidora en l’Ajuntament d’Elx, Mireia Mollà.

Els i les assistents varen coincidir en la necessitat de què el debat s’inicie des de la societat i des d’eixos col·lectius immersos en el treball per garantir el millor futur del municipi i que puga caminar cap a un territori interconnectat i vertebrat amb les poblacions veïnes de manera que el seu desenvolupament de les infraestructures de mobilitat, la protecció dels seus espais i la generació d’àrees d’oportunitat, siguen beneficioses pel conjunt de les poblacions de les àrees d’influència.

“Volem consensos per aconseguir que assumptes com el tancament de la Ronda Sud o les connexions ferroviàries s’executen amb urgència. També Elx volem caminar cap a l’obtenció de la Capital Verda Europea”, ha apuntat la portaveu, “una estratègia a tenir molt en compte en aquest Pla que integra elements molt significatius com són la definició de la infraestructura verda del territori o la millora i adequació de les infraestructures del transport que garantirien una mobilitat sostenible”.

Elx ja ha celebrat la primera reunió, en Alacant també anaven a treballar en la mateixa direcció i la idea és anar realitzant diversos encontres per treballar tots els aspectes del pla amb el teixit associatiu i tot qui mostre interés, i en un futur molt pròxim posar tots els aspectes damunt la taula.