Compromís vol que la societat civil lidere l’aportació de propostes al PAT

El grup municipal de Compromís per Elx hi ha mantingut una reunió amb associacions il·licitanes per conéixer la seua opinió sobre el Pla d’Acció Territorial de les Àrees Metropolitanes d’Elx i Alacant que proposa la Generalitat.

“Ara que arranca el procés de debat i l’aportació d’idees per elaborar l’ordenació supramunicipal del nostre municipi i les seues àrees d’influència, cal que Elx coneguem aquest procés i liderem l’aportació de propostes. És un moment decisiu d’implicació per redissenyar Elx i que coincideix en el temps amb la revisió del nostre Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) i també amb el Pla d’Acció Territorial de l’Estructura Verda del Litoral (PATIVEL)”, ha assenyalat la portaveu del grup municipal, portaveu adjunta de Compromís a Les Corts i regidora en l’Ajuntament d’Elx, Mireia Mollà.

Els i les assistents varen coincidir en la necessitat de què el debat s’inicie des de la societat i des d’eixos col·lectius immersos en el treball per garantir el millor futur del municipi i que puga caminar cap a un territori interconnectat i vertebrat amb les poblacions veïnes de manera que el seu desenvolupament de les infraestructures de mobilitat, la protecció dels seus espais i la generació d’àrees d’oportunitat, siguen beneficioses pel conjunt de les poblacions de les àrees d’influència.

“Volem consensos per aconseguir que assumptes com el tancament de la Ronda Sud o les connexions ferroviàries s’executen amb urgència. També Elx volem caminar cap a l’obtenció de la Capital Verda Europea”, ha apuntat la portaveu, “una estratègia a tenir molt en compte en aquest Pla que integra elements molt significatius com són la definició de la infraestructura verda del territori o la millora i adequació de les infraestructures del transport que garantirien una mobilitat sostenible”.

Elx ja ha celebrat la primera reunió, en Alacant també anaven a treballar en la mateixa direcció i la idea és anar realitzant diversos encontres per treballar tots els aspectes del pla amb el teixit associatiu i tot qui mostre interés, i en un futur molt pròxim posar tots els aspectes damunt la taula.

Arxivat en: aeroport, alacant, Comarcal, elx