Compromís en el Congrés dels Diputats ha presentat una Proposició No de Llei per instar al Govern central a promoure un calendari d’activitats dedicades a difondre l’obra del poeta oriolà Miguel Hernández, i reivindicar la seua figura “com a poeta i el seu compromís polític i social en contra les desigualtats“.

Aquesta iniciativa ha estat proposada en col·laboració amb la Fundació de Miguel Hernández i també reclama al Govern una dotació pressupostària en els Pressupostos Generals de l’Estat suficient per posar en relleu la importància del poeta alacantí en la literatura universal.

Des de Compromís per Elx manifestem el nostre suport a aquesta iniciativa “que reconeix la valentia del poeta alacantí, el seu compromís polític i social i la seua lluita contra les injustícies”, ha assegurat la portaveu del grup municipal, Mireia Mollà.

A més, ja està en marxa el Comité Nacional pel 75 aniversari de la mort del poeta, mitjançant el qual se farà valdre tota la seua obra i que compta amb el suport de diferents institucions públiques.

“Aquest és un pas més per reivindicar la importància del poeta oriolà i la seua transcendència per als il·licitans i les il·licitanes. Per això, Compromís per Elx i Compromís per Oriola han treballat conjuntament perquè el nostre grup en el Congrés liderara aquesta proposta. Miguel Hernández és una de les figures que representa internacionalment al sud del nostre territori i que ha traspassat fronteres, per aquest motiu pensem que és important que aquest 75 aniversari tinga transcendència en tot l’Estat“, ha assenyalat la portaveu.

El Portaveu de Compromís per Oriola, Cayetano Portugués, també ha reforçat aquesta proposta que posa de manifest la ferme voluntat de la formació per reivindicar i valorar a Miguel Hernández, “una de les figures culturals més importants de la nostra terra”.