MIREIA MOLLÀ. Parlar de les arrels del nostre municipi és parlar de tradició i cultura. També és generositat i acolliment, i a més, perspicàcia i innovació. Aquest 9 d’octubre Elx vol fer valdre a tota eixa ciutadania que ha fet possible que siguem hui el que som, un municipi gran, ple de tradicions i formes de vida, habitat per gent altruista, i construït per persones que miren cap al futur, innoven, i fan d’aquesta una ciutat més pròspera.

Per això, Elx distingirà a les entitats organitzadores de la Fireta del Camp d’Elx, col·lectius que han vetlat per mantenir la nostra agricultura i han cuidat tant els nostres productes que hui en dia ens fan sentir un orgull immens ací i arreu del món, perquè hi han aconseguit llançar la marca Elx a esferes inimaginables. La Unió de Llauradors i Ramaders d’Elx, ASAJA, la Comunitat de Llauradors i Ramaders d’Elx, i l’Associació de Desenvolupament Rural del Camp d’Elx, són els escollits per rebre la medalla de plata bimil·lenari.

Així com, també hem volgut reconéixer eixe caràcter altruista que representa molt bé l‘Associació de Voluntaris d’Ajuda a Malalts de l’Hospital, que amb el seu treball desinteressat milloren una mica el dia a dia de les persones que més ho necessiten i fan d’eixe esperit d’ajuda i acompanyament en moments vulnerables com els que comporta tindre una malaltia un valor que els il.licitans i il.licitanes volem reivindicar.
I sense oblidar el caràcter innovador i emprenedor d’aquest municipi, el polifacètic escriptor i periodista Manuel Segarra va deixar patent al llarg de la seua vida a través de les seues obres eixa perspicàcia i curiositat, que ara a títol pòstum la seua ciutat li reconeix.

Elx és tan gran gràcies a tota la ciutadania que hi ha construït amb la seua tasca les formes de vida que ens caracteritzen, tant els que van obrir per primera vegada els ulls a Elx, com els que vingueren després.

Les nostres arrels són els agricultors i les agricultores del Camp d’Elx, les persones que han fet gran la indústria del calcer, així com els que han apostat per alternatives més tecnològiques i innovadores, que fan que Elx siga una ciutat de referència empresarial i de present i futur pròsper.

També les nostres arrels són totes les persones que han cuidat i conservat el nostre Palmerar, el Misteri d’Elx i La Festa. Elx és la tercera ciutat del territori valencià perquè la ciutadania il·licitana ha sabut construir un municipi característic i diferenciador, preservant les nostres tradicions i cultura.

I si parlem dels il·licitans i les il·licitanes, parlem de gent treballadora, faenera, eixes persones que s’alcen a les sis del matí per seure davant la màquina d’aparar, el jornaler que arriba al bancal abans que el sol il·lumine el dia i també aquells que innoven, que reinventen els seus negocis, que converteixen el municipi en un lloc de referència i amb capacitat d’assumir els reptes socials, econòmics i mediambientals.

I Elx som totes i tots. Tant els nascuts a la terra de les palmeres com els que un dia vingueren de fora per a quedar-se. A Elx som una ciutat acollidora i solidària, una ciutat que obri els braços a les noves oportunitats i que sap molt bé que entre tots i totes podem construir un Elx millor.

Les arrels d’Elx són tots i totes els que amb esforç i visió han construït un municipi tan gran. Perquè a Elx n’hi ha molt bona base, n’estic ben segura, continuarem donant molt bons fruits.

Feliç 9 d’Octubre, il.licitans i il.licitanes, vos desitge que gaudim de les arrels, eixes que fem amb les nostres mans, amb els nostres cors i amb la mirada valenta i fraterna.