El grup municipal de Compromís per Elx portarà a Ple de l’Ajuntament d’Elx una moció per a instar al Govern central a millorar les connexions ferroviàries entre Alacant i Múrcia així com la connexió amb l’aeroport de L’Altet.

Per a Compromís per Elx la importància d’aquesta línia és més que evident, una línia que transporta a més de 2,8 milions de passatgers cada any, fet que la converteix en una infraestructura especialment demandada i rendible. Malauradament, es troba en un estat obsolet, ja que és una de les poques de l’Estat que no està electrificada.

Segons la portaveu del grup municipal, Mireia Mollà, “la modernització d’aquesta línia i la seua adequació és una de les grans assignatures pendents del Ministeri de Foment des de fa més de 20 anys. A més, el ferrocarril que uneix aquestes dues ciutats seria la base perfecta per l’execució de la tan demandada línia d’accés ferroviari i connexió amb l’aeroport de L’Altet. Una infraestructura fonamental per al turisme de la província d’Alacant com és la creació d’una nova estació que connectaria directament pel ferrocarril l’aeroport amb ciutats tan importants com Alacant o Elx”.

“L’Altet és l’únic aeroport del Mediterrani de la seua categoria que no està connectat per cap tren, una anomalia en l’àmbit europeu i que al Govern pareix no importar-li mentre assegura apostar pel turisme per a eixir de la crisi. La tendència de creixement de l’aeròdrom és imparable en els últims anys i és el cinqué més rendible en tot l’Estat espanyol”, ha conclòs Mollà.

En aquest sentit, el grup municipal de Compromís per Elx proposa que s’inste des del Ple de l’Ajuntament d’Elx al Ministeri de Foment a millorar el servei ferroviari entre Alacant i Múrcia amb l’increment de la partida de Rodalies d’Alacant per a la modernització de la línia i així avançar les obres de manera significativa electrificant la via i creant una doble via, a més de soterrar-les en les zones en les quals siga necessari.

A més, que el Govern estatal tinga en compte de manera seriosa les connexions de l’aeroport valencià amb més trànsit de viatgers i el qual compta amb unes previsions de creixement que faran que s’aprope als 11 milions a finals d’any, sent un dels sis aeròdroms espanyols més transitats durant tot l’any i el quart amb més tràfic en períodes estivals.