El grup municipal de Compromís per Elx portarà al pròxim Ple una moció per a incloure les pedanies del municipi en les línies de subvenció de la Diputació d’Alacant dirigides a municipis de menor grandària.

Per a la portaveu del grup, Mireia Mollà, “és necessària aquesta inclusió perquè les pedanies són un element fonamental de la ciutat d’Elx, poblacions de menor grandària que necessiten els recursos per al seu bon desenvolupament. El municipi il·licità s’estén en un total de 30 pedanies i la Diputació ha de vetlar pels nuclis rurals igual que per les xicotetes poblacions”.

Segons va assegurar el president de la Diputació, César Sánchez, en una trobada a l’Ajuntament d’Elx en 2015, “anem a estar al costat d’Elx i anem a estudiar les fórmules per a veure de què manera la Diputació d’Alacant pot arribar i recolzar a totes i cada una d’aquestes pedanies, que són com municipis, seguint amb la trajectòria que ens hem marcat per aquesta legislatura de fer especial recalcament” en els pobles xicotets”.

Tenint en compte el compromís que es va manifestar públicament d’incloure les pedanies com possibles beneficiàries de les línies de subvenció, compromís compartit pel govern local i provincial, el grup municipal de Compromís entén necessari prendre en consideració aquest acord per part del Ple de l’Ajuntament d’Elx i el seu posterior trasllat a la Diputació d’Alacant.