La portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Mireia Mollà, presenta una moció al Ple del proper dilluns per a reforçar les marxes convocades en Madrid el dia 7 de novembre contra la violència masclista.

Segons la portaveu, “totes les persones i entitats, especialment les públiques, estem convocades no sols a manifestar-nos i contribuir en aquesta acció sinó a reactivar i millorar la prevenció i la resposta a la subsistència de la violència masclista evidenciada els últims anys”. També, afegeix “els ajuntaments com a institució més propera, som imprescindibles per a la prevenció i atenció que estableix la Llei, malgrat això, la Llei de règim local diu que els ajuntaments soles podran prestar els serveis socials per delegació de l’Estat o de la Comunitat Autònoma”.

Per tot això, s’acorda prestar un ‘atenció estable i de qualitat, en condicions d’àmplia accessibilitat, confidencialitat, protecció i anonimat que incloga la rehabilitació, avaluació i seguiment de les víctimes. Així com contribuir a la promoció de la igualtat i treballar contra la violència de gènere en tots els centres i en totes les etapes educatives, cooperant amb la comunitat escolar, entre altres acords, com col·locar una pancarta violeta amb el lema “Contra les Violències Masclistes” a l’ajuntament este 7 de novembre i el 25 de novembre.