El grup municipal de Compromís per Elx presentara una moció en el pròxim ple ordinari de setembre per a incloure a Elx en la xarxa de ciutats d’acolliment que s’estan creant a nivell autonòmic.
“Elx és una ciutat solidària i oberta que no pot mirar a un altre costat mentre persones que fugen de la barbàrie s’ofeguen a les portes d’Europa, per açò instarem a la convocatòria d’una reunió urgent del consell local de cooperació per a coordinar est tema nivell local” ha manifestat avui la portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Mireia Mollà.
“A més proposarem en el següent ple – ha continuat Mollà – una moció per a fer real la situació de milers i milers de refugiats que cerquen una fuita a la guerra. En una situació d’emergència i desemparament, Compromís posarà una vegada més, veu als silenciats” afig Mollà.
Es xifra segons ACNUR que solament enguany s’han ofegat en el Mediterrani unes 2.500 persones intentant cercar una eixida al conflicte sirià, que cada dia arriben a la frontera sèrbia unes 3.000 persones el que fa un total de 115.000 persones enguany, dades que se sumen als quasi 2 milions de refugiats i desplaçats sirians que s’han donat des del començament de la guerra.
“És inacceptable que davant aquesta tragèdia Rajoy es negue en redó a ampliar el nombre de refugiats i refugiades que pot acollir Espanya, quan en èpoques anteriors i amb situacions econòmiques molt pitjors el nombre de refugiats era major” reitera la portaveu Mollà.
“També cercarem el major consens social sobre aquest tema reunint-nos amb organitzacions de cooperació i acolliment com Elx Acull, Amnistia Internacional o ACNUR, per a conèixer per endavant la cara humana de la tragèdia i conèixer les seues reivindicacions sobre el tema, a més de dialogar i coordinar-nos amb altres municipis per a planejar el desenvolupament d’aquesta xarxa” ha afegit Felip Gamero.