La portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Mireia Mollà, ha assegurat hui que “considerem desafortunat i contradictori el rebuig del grup popular al fet que els alcaldes i alcaldesses pedanis siguen escollits de manera democràtica, com s’ha proposat des de l’equip de govern”.

Mollà ha indicat que “no és comprensible que davant l’anunci de l’equip de govern que a la tardor es duran a terme eleccions per a triar a estos representants de les pedanies, des del Partit Popular s’haja criticat esta decisió, doncs entenem que precisament l’obligació del govern és garantir eines més democràtiques i transparents a la ciutadania”.

“A més, cal recordar que la pròpia portaveu del grup popular, Mercedes Alonso, va realitzar en 2007 una proposta perquè els pedanis anaren triats democràticament, per la qual cosa no entenem ara aquest canvi de criteri”, ha afegit.

La portaveu del grup municipal de Compromís ha afirmat que “la ciutadania va decidir en els últims comicis que es treballara pel dialogue, el consens, la transparència i la democràcia participativa, àmbits que des de Compromís per Elx creiem capitals fer arribar a tots els racons del municipi i canviar amb les polítiques oscurantistas i d’esquena a la ciutadania que es van dur a terme en l’anterior legislatura”.
“Per això s’està treballant en per a elaborar este reglament d’elecció d’alcaldes i alcaldesses pedanis que estarà llest al més prompte possible per a donar veu i representació a la ciutadania de les pedanies a més de tornar a engegar la figura de les juntes de participació ciutadana”, ha destacat.