La Comissió d’Agricultura del Parlament Europeu ha confirmat a Compromís que pot finançar la lluita contra la plaga del morrut roig al palmerar d’Elx a petició del Govern central i sempre que se li presenten plans de lluita precisos i coherents.

Així es desprèn de la resposta que ha rebut recentment l’eurodiputat de Compromís-Primavera Europea, Jordi Sebastià, que va registrar una pregunta al voltant de la plaga després de conèixer la greu situació que travessa el nostre Palmerar.

En este sentit, la portaveu de Compromís per Elx, Mireia Mollà, ha destacat que “la resposta posa en evidència, una vegada més, l’actitud errònia del Partit Popular que tant a l’Ajuntament d’Elx, com  les Corts Valencianes i al Congrés dels Diputats, ha impedit que sortiren endavant les propostes de Compromís demanant l’elaboració d’un pla de lluita com el que la UE afirma que està disposada a finançar”.

“La contestació posa en evidència igualment a l’alcaldessa d’Elx, Mercedes Alonso, que el passat dilluns va impedir que es votara al ple municipal una moció de la plataforma Volem Palmerar, de la que forma part Compromís per Elx,  en la que es demanava entre d’altres que el consistori instara a la Generalitat i al Govern, l’elaboració d’un pla de lluita precís contra la plaga”, ha destacat.

Per a Mireia Mollà, “des de Compromís per Elx creiem que amb la manca de resposta a totes les preguntes i propostes que hem fet al llarg de la legislatura, amb el vergonyós, per impresentable, espectacle donat amb motiu de la reunió del Patronat Palmerar, i amb el no menys vergonyós i lamentable espectacle del darrer ple municipal, Alonso i el seu equip han posat en evidència el seu nul interès per resoldre els problemes del palmerar”.

Per tant, la portaveu local ha assenyalat que “només un canvi polític amb representants polítics que prioritzen la defensa del nostre entorn natural i no es guien pel valor especulatiu del territori pot garantir la protecció i defensa del nostre palmerar”.