La portaveu de Compromís per Elx, Mireia Mollà, ha explicat hui que “des de l’inici de la legislatura este equip de govern ha portat a terme una clara invisibilització del valencià en l’administració local, una política que malauradament va en contra de la nostra riquesa lingüística i cultural i que, a més, suposa l’incompliment de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià (LUEV)”.

Mollà ha realitzat estes declaracions durant la roda de premsa que ha oferit hui a la plaça de Baix junt al coordinador de Cultura de Compromís per Elx, Pau Ferrando, i altres membres de l’executiva local.

La portaveu ha indicat que “l’eliminació del valencià per part del govern municipal es fa evident ja en la denominació oficial que gasten per al municipi, exclusivament en castellà, però s’estén també a totes les comunicacions institucionals, inclosa la publicitat, als rètols municipals i fins i tot als perfils de les xarxes socials, com bé han denunciat també col·lectius com El Tempir, als quals ha donat la raó la Sindicatura de Greuges”.

En este sentit, Mireia Mollà ha assenyalat que “cal recordar que l’equip de Mercedes Alonso fins i tot es va entestar en canviar el nom de Gran Teatre per Gran Teatro, una idea absurda que, a més de que hauria costat diners públics, demostra el seu menyspreu cap a la diversitat lingüística, que és precisament un motiu del que hauríem d’estar orgullosos i que fa més ric el nostre patrimoni històric i cultural”.

En la mateixa línia, Pau Ferrando ha apuntat que “precisament en el Dia de la Llengua, que celebràrem el 21 de febrer, el mateix PP d’Elx va elaborar un comunicat on destacava que el valencià és un dels senyals identitaris més importants del qual disposem totes les persones que vivim a la Comunitat Valenciana i que hem de reivindicar i deixar ben clar el seu valor com a llengua de relació institucional, professional i personal entre els valencians”.

“Per tant, no entenem per què després sotmet el valencià a esta clara marginació que, al mateix temps, va en contra del que marca la LUEV, que en el seu títol cinquè inclou la ciutat d’Elx com de predomini lingüístic valencià”, ha ressaltat el coordinador de Cultura, que ha afegit que “és per això que hui registrem esta petició a l’Ajuntament d’Elx per a que complisca d’una vegada la llei en matèria lingüística”.

Ferrando ha afirmat que “realitzem este tràmit emparats en la Llei Orgànica 4/2001 reguladora del Dret de Petició i esperem que l’equip de govern procedisca, per tant, a reintroduir l’ús del valencià a l’Ajuntament, però sí passats els tres mesos que tenen de temps per respondre no rebem contestació, portarem a terme les accions jurídiques necessàries davant esta vulneració de la LUEV i, en definitiva, dels drets de tots els veïns i veïnes d’Elx”.